نحوه از بین بردن لکه های قیر از روی فرش و اثاثیه منزل

 

اگه یه کم قیر روی فرش، در اتومبیل یا بخشی از خونه شما رسید فرود اومد، همیشه تا جایی که ممکنه قسمتای جامد رو بردارید.

  1. قیر را فریز کنید

تکه های یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، سپس کیسه را روی لکه قرار دهید تا سفت شود. وقتی قیر سفت شد، از لبه کارت اعتباری استفاده کنید تا جایی که ممکن است تکه های قیر جامد را از الیاف فرش جدا کنید. از جاروبرقی برای گرفتن هر ذره از قیر سخت شده استفاده کنید.

  1. لکه را با حلال پاک کننده خشک تجاری برطرف کنید

هرگونه لکه باقی مانده را با یک حلال تمیز کننده خشک تجاری برطرف کنید. برای این کار، یک پارچه سفید یا حوله کاغذی تمیز را با محلول مرطوب کنید. از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز کار کنید (این کار به جلوگیری از پخش شدن لکه کمک می کند)، لکه را با محلول تمیز کننده اسفنج کنید. لکه گیری را ادامه دهید تا زمانی که به نظر برسد دیگر مواد شبیه قیر از فرش به پارچه تمیز کننده منتقل نمی شود. در فضایی با تهویه مناسب کار کنید.

  • هشدار

همیشه از حداقل مقدار محلول برای جلوگیری از خیس شدن بیش از حد پارچه استفاده کنید. رطوبت زیاد در کوسن می تواند باعث رشد کپک و قارچ شود.

  1. لکه را با یک پارچه تمیز پاک کنید

هنگامی که لکه از بین رفت، دومین پارچه سفید تمیز را در آب معمولی فرو کرده و لکه را پاک کنید تا هرگونه اثری از محلول پاک کننده از بین برود. اگر این مرحله را انجام ندهید، محلول تمیز کننده می تواند خاک بیشتری را جذب کند. اجازه دهید فرش در هوا خشک شود. وقتی لکه از روی فرش رفت و کاملا خشک شد، جاروبرقی بکشید تا الیاف فرش را بلند کنید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: