نحوه تمیز کردن آباژورهای کاغذی، پلاستیکی و شیشه ای

 

آباژورهای کاغذی و روغنی خیلی زود با کرم های دست یا باقی مونده لوسیون های دست یا محصولات پاک کننده کثیف میشن.

 

گرد و غبار را بردارید

علاوه بر گردگیری معمولی، آباژور کاغذی را به طور مرتب از پایه جدا کرده و با یک دستمال تمیز و خشک میکروفایبر، به آرامی از بالا به پایین پاک کنید. داخل و خارج آن را تمیز کنید.

 

پاک کردن لکه ها

اگر لکه های حشرات یا لکه های دیگر وجود دارد، برای پاک کردن آنها از پاک کننده صمغ استفاده کنید. با دقت لمس کنید و برای جلوگیری از فرورفتگی، آباژور را با دست دیگر خود نگه دارید.

 

آباژورهای پلاستیکی و شیشه ای

لامپ را از برق بکشید و کلاهک پلاستیکی یا شیشه ای را بردارید. همیشه قبل از انجام مراحل تمیز کردن مطمئن شوید که آباژور کاملاً خنک است. تغییر شدید دما در هنگام شستشو می تواند باعث ترک خوردگی شود.

 

گرد و غبار را بردارید

از یک دستمال خشک میکروفایبر برای پاک کردن گرد و غبار داخل و خارج آباژور استفاده کنید.

آباژور را با دست بشویید

یک سینک بزرگ را با آب ولرم پر کنید و چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. داخل و خارج آباژور را به آرامی با یک اسفنج یا دستمال میکروفایبر بشویید. از تمیزکننده های ساینده استفاده نکنید و از خراشیدگی یا آسیب به طرح چاپی جلوگیری کنید.

هشدار

هرگز آباژور را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. گرمای بیش از حد و سختی مواد شوینده ماشین ظرفشویی می تواند به آباژور آسیب برساند.

شستشو و خشک کنید

آباژور را به خوبی در آب ولرم بشویید. برای خشک کردن از یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید. وقتی کاملاً خشک شد آن را روی پایه لامپ قرار دهید.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: