نحوه تمیز کردن سطل زباله های پلاستیکی

 

 

سطل زباله را خالی کنید

 

آستر پلاستیکی را بردارید و سطل زباله را از همه زباله ها خالی کنید.

 

نکته

بهترین زمان برای تمیز کردن سطل زباله، به خصوص سطل های بزرگ، در یک روز آفتابی همراه با نسیم است که می توانید در فضای باز کار کنید و اجازه دهید پس از تمیز کردن مناسب، آن در هوا خشک شود. نور خورشید همچنین یک ضد عفونی کننده ملایم است که می تواند به تمیز کردن سطل شما کمک بیشتری کند.

 

سطل را بشویید

اگر در خارج از منزل هستید، از شلنگ باغبانی برای شستشوی سطل زباله استفاده کنید. در داخل خانه، در یک سینک بزرگ یا وان حمام کار کنید. مطمئن شوید که یک صافی را روی زهکشی های داخلی قرار دهید تا هر گونه ذرات زباله را جمع کنید.

 

از پاک کننده استفاده کنید

برای سطل زباله های پلاستیکی که به شدت کثیف نیستند، قسمت داخلی تازه آبکشی شده را جوش شیرین بپاشید. جوش شیرین به عنوان یک ساینده ملایم عمل می کند تا هر گونه زباله گیر کرده را از بین ببرد و به مبارزه با بو کمک کند. با یک فرچه اطویی مهسان تمیز کنید.

اگر ته سطل چسبناک است، مقداری آب گرم و حدود یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی یا پاک کننده همه منظوره به آن اضافه کنید. اجازه دهید قوطی حدود 30 دقیقه خیس بخورد و سپس با برس اطویی مهسان بشویید.

 

قسمت بیرونی قوطی را تمیز کنید

از محلول های پاک کننده برای از بین بردن هرگونه کثیفی در قسمت بیرونی سطل زباله استفاده کنید. برای سطل‌های زباله با درب جدا شدنی، حتماً بیرون و داخل درب را تمیز کنید.

 

خوب بشویید و خشک کنید

داخل سطل را به خوبی بشویید. اجازه دهید اجزا و سطل با درب باز در هوا خشک شوند. سطل های زباله پلاستیکی کوچکتر را می توان با دستمال های میکروفایبر خشک کن مهسان  یا هوا خشک کرد.

 

سطل زباله را ضد عفونی کنید

برای از بین بردن میکروب هایی که باعث ایجاد بو یا انتشار میکروب می شوند، پس از تمیز کردن قوطی، آن را با اسپری ضد عفونی کننده اسپری کنید.

 

نکته

قبل از اسپری کردن حتما برچسب محصول را بررسی کنید: برخی از اسپری های ضدعفونی کننده می توانند به اکریلیک و سایر پلاستیک ها آسیب برسانند.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: