نحوه تمیز کردن فیلتر هود 

 

هود به عنوان یک نقطه کانونی در فضا، حسابی توی دیده. روکش های هود از هر نوع، از فولاد ضد زنگ گرفته تا برنز و مس ساخته میشه.

 

اگر روزانه آشپزی می کنید، داخل و خارج هود و فیلتر باید هر ماه تمیز شود. اگر آشپزی دائمی ندارید، نظافت فصلی کافی خواهد بود. همیشه پس از یک جشن تعطیلات، فیلتر را تمیز کنید، حتی اگر بقیه قسمت هود را تمیز نمیکنید.

تمیز کردن نه تنها برای ظاهر و بوی بهتر هود بلکه برای جلوگیری از آتش سوزی خانه ضروری است. هنگامی که یک قابلمه یا ماهیتابه برای مدت طولانی روی اجاق گاز قرار می گیرد، شعله های آتش ظاهر می شود و وقتی هود کثیف و چرب باشد احتمال اشتعال خواهد داشت.

 

نکات

وقت آن است که هود خود را تمیز کنید اگر:

  • هود حتی در بالاترین تنظیمات، دود را از اتاق خارج نمی کند. این می تواند به این معنی باشد که فیلتر یا کانال با روغن مسدود شده است و نیاز به تمیز کردن دارد یا اینکه موتور باعث خرابی فن می شود.
  • صدا بسیار بلند است یا وز وز می کند. صداهای بلند یا غیرعادی می دهد که یعنی موتور بیش از حد سخت کار می کند. ممکن است فقط نیاز به تمیز کردن داشته باشد یا ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

 

تمیز کردن فیلتر هود

هر نوع هود دارای فیلتری است که روی فن قرار می گیرد و به جذب چربی و مواد غذایی قبل از ورود به کانال کمک می کند. بیشتر آنها فلزی هستند که می‌توان آن‌ها را برای سال‌ها تمیز کرد و دوباره از آنها استفاده کرد. سازنده خود را برای دستورالعمل ها بررسی کنید. خوشبختانه، تمیز کردن فیلتر ساده ترین بخش کار است. شما حتی به مواد شیمیایی خشن هم نیاز ندارید.

 

فیلتر را بردارید

برای حذف یک فیلتر چندبارمصرف، آن را بیرون بکشید یا قفلی را که برای بیرون آوردن آن استفاده میشود پیدا کنید.

 

محلول پاک کننده را آماده کنید

سینک ظرفشویی را با آب جوش پر کنید. اگر سینک در دسترس نیست، از یک قابلمه بزرگ استفاده کنید. یک تا دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را به آب اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که روی برچسب صابون ظرفشویی قید شده است که حاوی چربی زدا است. نصف فنجان جوش شیرین را اضافه کنید و محلول را خوب مخلوط کنید.

 

فیلتر را خیس کنید

فیلتر را در محلول فرو کنید و بگذارید حداقل پانزده دقیقه خیس بخورد.

 

فیلتر را بشویید

در مرحله بعد، از برس اسکراب برای پاک کردن چربی یا ذرات غذایی که هنوز به فیلتر چسبیده اند، استفاده کنید. قبل از قرار دادن مجدد در هود به خوبی با آب داغ بشویید و کاملا خشک کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: