نحوه تمیز کردن و مراقبت از فوم تشک

 

فوم یه لایه راحتی اضافی روی  تشک های سفت یا نازک ایجاد میکنه، که برای استفاده دانشجویان یا هر کسی که تشک ناراحت‌کننده داره، عالیه. اما از اونجایی که روزانه ازش استفاده میشه، باید هر از چند گاهی تمیز شه تا از شر گرد و غبار، باکتری ها و مواد حساسیت زا، خلاص بشید.

 

به یاد داشته باشید که هرگز پدهای فوم (چه ساده یا آنهایی که در پارچه قرار دارند) را در ماشین لباسشویی یا خشک کن قرار ندهید. چرخش و هم زدن برای ساختار ظریف فوم ضرر دارد و فوم را به صدها قطعه کوچک تبدیل می کند.

از آنجایی که فوم باید با دست تمیز شود، نکته کلیدی برای حفظ شکل آن این است که لکه ها را در اسرع وقت از بین ببرید. هنگام تعویض ملحفه تخت خود را نیز جاروبرقی بکشید. تمیز کردن عمیق‌تر فوم را می‌توان هر چند ماه یکبار انجام داد.

پد را از روی تخت بردارید

پد را صاف روی زمین قرار دهید، ترجیحاً بیرون نزدیک شلنگ آب. اگر آن را روی فرش یا کف چوبی تمیز می‌کنید، برای محافظت از کف، یک برزنت زیر آن قرار دهید. اگر پوشش قابل جدا شدن دارد، آن را بردارید و در ماشین لباسشویی بیندازید.

فوم را جاروبرقی بکشید

قبل از شستشو از دو طرف جاروبرقی کنید. در صورت امکان، از جاروبرقی قدرتمند دستی و برس نرم آن استفاده کنید. اگر در دسترس نیست، از برس دلفین مهسان استفاده کنید، و به صورت دایره ای کار کنید تا گرد و غباری که روی سطح جمع شده اند را از بین ببرید.

بوهای شدید

دود سیگار، ادرار و سایر بوها روی پدهای فوم باقی می مانند. برای خلاص شدن از شر آنها، روی پد جوش شیرین بپاشید و بگذارید حداقل هشت ساعت یا یک شب بماند. پودر اضافی را جاروبرقی بکشید.

 

درمان لکه ها

اگر پد فوم دارای لکه است، آنها را با محلول بوراکس و آب تمیز کنید (دستورالعمل های بسته بندی را دنبال کنید). یک سفید کننده اکسیژن را به محلول پاک کننده بوراکس اضافه کنید تا به روشن شدن لکه ها کمک کند.

 

محلول پاک کننده

یک بطری اسپری را با یک قسمت مایع لباسشویی (ترجیحاً شوینده با کارایی بالا که کف کمتری تولید می کند) و دو قسمت آب پر کنید. این محلول را به آرامی روی سطح پد اسپری کنید و اجازه دهید حداقل 45 دقیقه بماند.

 

پد را بشویید و رطوبت اضافی را از بین ببرید

اگر به یک شلنگ در فضای باز دسترسی دارید، از آن برای شستشوی محلول شوینده استفاده کنید. در غیر این صورت، سطح پد را با یک پارچه سفید تمیز آغشته به آب پاک کنید. فوم را به آرامی فشار دهید، (هرگز نپیچانید) تا آب اضافی آن خارج شود.

فوم را با جریان هوا خشک کنید

اجازه دهید فوم به مدت چند روز روی یک سطح ضد آب خشک شود. آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید، زیرا ممکن است کف را تجزیه کند. برای کمک به گردش هوا و تسریع زمان خشک شدن، یک فن برقی در نزدیکی آن قرار دهید. رویه را چند بار در روز بچرخانید تا یکنواخت خشک شود. در صورت امکان، رویه را روی لبه آن قرار دهید تا جریان هوا در همه سطوح وجود داشته باشد. تا زمانی که از خشکی مطمئن نشدید، پد را روی تخت قرار ندهید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: