نحوه تمیز کردن و مراقبت از وسایل چرمی در برابر کپک

 

اگه البسه و کفش های چرمی در محلی باشه که سطح رطوبت و گرما بیش از حد زیاده، مستعد رشد کپک و قارچ میشن و اگه این مشکل به سرعت برطرف نشه، این رشد میتونه به طور دائمی به سطوح چرمی آسیب برسونه!

  1. شروع کار

برای جلوگیری از پخش شدن هاگ در خانه، همیشه لباس ها و کفش های چرمی کپک زده را برای تمیز کردن اولیه به بیرون ببرید. برای مسدود کردن هاگ روی چرم خود از یک برس موی نرم یا دستمال تمیز و خشک مهسان استفاده کنید.

اگر وسایل شما در جعبه های مقوایی ذخیره شده بوده است، آن را دور بریزید. اگر در پارچه نگهداری می شدند، آن را با آب داغ بشویید و با استفاده از حرارت زیاد خشک کنید تا کپک را از بین ببرید. ظروف نگهداری پلاستیکی باید با محلول 1 فنجان سفید کننده کلر و 1 فنجان آب، تمیز شده و در معرض آفتاب قرار گیرند تا خشک شوند.

کمد یا محلی که در آن کپک یافت شده باید از تمام محتویات خالی شده و کاملاً جارو برقی شود. همچنین باید دیوارها و کف را با محلول سفید کننده و آب پاک کنید و اجازه دهید منطقه کاملا خشک شود.

  1. کپک ها را بکشید

در یک ظرف تمیز، آب سرد و الکل (ایزوپروپیل) را  به مقدار برابر مخلوط کنید. برای پاک کردن چرم از یک پارچه سفید تمیز آغشته به مخلوط استفاده کنید. برای کفش، از گوش پاک کن برای تمیز کردن شکاف ها استفاده کنید.

با یک دستمال میکروفایبر مهسان کفش را خشک کنید. اجازه دهید وسایل دور از گرما یا نور خورشید در هوا خشک شوند. برای کفش و چکمه، پر کردن آنها با کاغذ سفید ساده یا دستمال کاغذی، برای کمک به حفظ شکل آنها مفید است. از کاغذ روزنامه استفاده نکنید چون جوراب و پاها با جوهر روزنامه کثیف می شوند.

  1. سطوح را پاک کنید

در یک ظرف پلاستیکی، صابون مخصوص چرم را با آب گرم مخلوط کنید. با استفاده از پارچه یا اسفنج تمیز، تمام سطح چرم را پاک کنید (قسمت داخلی کفش را فراموش نکنید). برای پاک کردن باقی مانده صابون از دستمال سوپر میکروفایبر جداگانه آغشته به آب تمیز استفاده کنید.

  1. با جریان هوا خشک کنید

لباس های چرمی را آویزان کنید تا خشک شود. آنها را در مجاورت گرمای مستقیم یا در معرض آفتاب قرار ندهید، زیرا باعث تغییر رنگ چرم می شود. داشتن یک پنکه در گردش هوا و تسریع روند خشک شدن مفید است.

  1. بازسازی چرم

چرم یک محصول طبیعی است که باید حفظ شود تا سطح آن ترک نخورد. هنگامی که کالای چرمی شما کاملا خشک شد، از یک نرم کننده چرمی برای برگرداندن سطح نرم استفاده کنید. دستورالعمل های تولید کننده را نیز برای این مورد دنبال کنید.

 

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: