نحوه تمیز کردن و مراقبت از پادری یا فرش حمام

 

این پادری باید مرتب تمیز بشه تا از شر باکتری ها، میکروب ها و کف صابون در امان باشید. هر هفته کلی حوله، دستمال و حوله دستی رو میشویید، اما پادری ها چطور؟

 

بسته به این که چند نفر از حمام استفاده می کنند باید نظافت انجام دهید. رطوبت و گرما در حمام ها محیط مناسبی را برای رشد کپک و باکتری ایجاد می کند. اگر فرش بین دو بار حمام، برای خشک شدن آویزان نمی شود و در بیشتر مواقع مرطوب می ماند، باید حداقل هر هفته شسته شود. اگر بعد از یک دوش گرفتن روزانه کاملاً خشک شود، می توانید آن را یک هفته در میان بشویید. روش کار در اینجا آورده شده است.

 

تکان دادن فرش

قبل از انجام هر کار دیگری، فرش حمام را بیرون بیاورید و آن را به خوبی تکان دهید تا ذرات و آشغال ها در ماشین لباسشویی شما به دام نیوفتند.

 

برچسب ها را بخوانید

تمام منسوجات معتبر دارای برچسب مراقبت هستند. اگر اولین باری است که فرش را می‌شوید، کمی وقت بگذارید و برچسب آن را بخوانید. اطلاعات ارزشمندی در مورد محتوای پارچه و دستورالعمل های نحوه تمیز کردن ارائه می دهد.

 

پشت فرش را بررسی کنید

اگر فرش حمام دارای پشتی ضد لغزش است، آن را برگردانید و سریع آن را بررسی کنید. اگر لاستیک یا پلاستیک ترک خورده است، پوسته می شود یا تکه های آن از دست رفته است، زمان تعویض فرش فرا رسیده است. یک شستشوی دیگر ممکن است ماشین لباسشویی شما را پر از قطعات پلاستیکی شل کند که می تواند پمپ آب را مختل کند. یک فرش حمام جدید بسیار ارزان تر از تعمیر ماشین لباسشویی است. برای تهیه ی یک پادری جدید از طرح های متنوع و کیفیت بالای مهسان غافل نشوید.

 

در ماشین لباسشویی قرار دهید

بسیاری از حوله ها اغلب بهترین کار را دارند، زیرا فرش های حمام مقداری پرز تولید می کنند و شما نمی خواهید این پرز روی لباس هایتان باشد. اگر چندین فرش را در یک دستگاه درب از بالا با همزن مرکزی می شویید، حتما آنها را در مقابل هم قرار دهید تا دستگاه متعادل بماند. ماشین لباسشویی را بیش از حد بار نکنید. آب گرم یا داغ را انتخاب کنید و با مواد شوینده معمولی خود بشویید.

 

سرعت چرخش را کاهش دهید

اگر ماشین لباسشویی با سرعت قابل تنظیم برای چرخه دارید یا پادری شما دارای پشتی ضد لغزش است، سرعت را کاهش دهید. این به جلوگیری از ترک خوردگی و کاهش هرگونه ساییدگی کمک می کند.

 

تکان دهید و خشک کنید

وقتی فرش را از ماشین لباسشویی خارج می کنید، آن را به خوبی تکان دهید تا چین و چروک ها از بین بروند. فرش را از بند رخت آویزان کنید یا آن را روی یک قفسه خشک کن قرار دهید تا در هوا خشک شود. اگر بعد از خشک شدن چروک وجود داشت، اتو نشکنید. فقط فرش را روی زمین قرار دهید، رطوبت و گرمای حمام باعث شل شدن الیاف و رفع چین و چروک می شود.

 

نگهداری فرش حمام

به دلیل لایه ی ضد لغزش، تشک ها نباید با چین و تای تیز نگهداری شوند. آنها را به شکل استوانه بغلتانید و در جای خشک و خنک، نگهداری کنید.

 

تعمیرات

اگر پشتی ضد لغزش تشک شما ترک خورده یا شکاف خورده است، می توانید سعی کنید آسیب را با لاتکس مایع و یک برس رنگ پهن بپوشانید. اگر این کار نکرد، باید به فکر تعویض تشک باشید.

 

درمان لکه روی فرش حمام

اگر لکه خاصی را روی فرش حمام دیدید، آن را با مقداری از مواد شوینده معمولی خود یا یک لکه بر رفع کنید. با انگشتان خود شوینده را بمالید و قبل از اینکه آن را در ماشین لباسشویی بیندازید اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی فرش بماند.

 

نکاتی برای شستن فرش حمام

  • یک نوع خشک کردن وجود دارد که باید از آن اجتناب کنید: خشک کن های خودکار. گرمای زیاد می تواند هر نوع لایه ی ضد لغزشی را ذوب کند و عمل غلت خوردن می تواند باعث ترک خوردن پشتی شود.
  • پس از هر بار استفاده حتما تشک خود را آویزان کنید. این به خشک شدن سریعتر آن کمک می کند و از کپک زدن جلوگیری می کند.
  • به گردش هوا در حمام خود کمک کنید، چه با پنکه یا یک پنجره باز، به طوری که تشک و حوله شما برای مدت طولانی مرطوب نماند.
  • خانواده ها برای جلوگیری از کپک زدن و باکتری ها باید تشک ها را به صورت هفتگی بشویند. البته اگر تنها زندگی می کنید، می توانید آن را دو بار در ماه بشویید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: