نحوه تمیز کردن و مراقبت از پتوهای کاموایی

 

پتو را تکان دهید

قبل از اینکه یک پتوی پشمی را بشویید، آن را تکان دهید و در مکانی با تهویه مناسب آویزان کنید. این مرحله می تواند کمک زیادی به احساس تازگی پتو کند و ممکن است مجبور نباشید آن را بشویید.

 

برس بزنید

پتو را صاف روی یک سطح تمیز قرار دهید. پتو را با استفاده از یک فرچه دلفین مهسان، در یک جهت برس بزنید. این کار آلودگی های جاسازی شده را از بین می برد.

 

رفع لکه ها

اگر فورا رفع نشود، احتمالاً لکه ها در پتوهای پشمی ماندگار می شوند. لکه‌ ها را با آب سرد و یک شوینده ملایم، محلول سرکه (1/3 فنجان سرکه سفید مقطر و 2/3 فنجان آب) درمان کنید. محل را خیس کنید و با یک دستمال میکروفایبر مهسان پاک کنید.

 

پتو را در آب سرد خیس کنید

ماشین لباسشویی را با آب سرد و مواد شوینده ایمن پر کنید. پتو را داخل آن بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه خیس بخورد.

 

هشدار

در هیچ مرحله ای از فرآیند تمیز کردن نباید آب گرم یا داغ اضافه کنید زیرا می تواند کاموا را جمع کند.

 

برای چند دقیقه بشویید

ماشین لباسشویی را روی چرخه ملایم تنظیم کنید و بگذارید دو دقیقه کار کند. چرخه را لغو کنید و اجازه دهید چرخه آبکشی کامل شود. اگر کف روی پارچه مشاهده کردید، به پتو یک چرخه آبکشی دیگر بدهید.

 

پتو را در حوله بغلتانید

پتو را در یک حوله حمام خشک بپیچید تا رطوبت اضافی را جذب کند. برای از بین بردن آب ممکن است نیاز به استفاده از بیش از یک حوله داشته باشید. پتو را نپیچانید، زیرا شکل کاموا را خراب می کند.

 

پتو را با جریان هوا خشک کنید

پتو را بیرون آویزان کنید تا در هوا خشک شود، اما آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. آفتاب می تواند نرمی پتو را از بین ببرد. از قرار دادن پتوی پشمی در خشک کن نیز خودداری کنید، زیرا می تواند الیاف را خرد کرده و پتو را منقبض کند. اگر پتوی شما مرطوب است، برای خشک کردن میتوانید روی قفسه خشک کن یا روی دوش یا درب آویزان کنید.

 

اتو کردن

اگرچه معمولاً نیازی به اتو کردن پتوی پشمی ندارید، اما ممکن است چند چروک سرسخت وجود داشته باشد که لازم است آنها را صاف کنید. در بسیاری از مواقع، بخار حاصل از اتو می تواند چین و چروک پشم را بدون تماس اتو با پارچه از بین ببرد. از اتو در حالت پشمی استفاده کنید و همیشه از یک پارچه بین اتو و پتو استفاده کنید. اگر لایه ی محافظ روی پتو قرار ندهید این احتمال وجود دارد که یک لکه براق آسیب دیده روی پشم ایجاد کنید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: