نحوه تمیز کردن گردگیر پر

 

بعضی از مردم خاطر ضایعات محصولات یه بار مصرف، مثل گردگیرهای یه بار مصرف، دوباره به گردگیرهای چندبار مصرف و قابل شستشو روآوردن. نحوه تمیز کردن و مراقبت از گردگیرموضوعیه که توی این پست در موردش صحبت کردیم.

 

گردگیر پر واقعی از پرهای طبیعی پرندگان (معمولاً بوقلمون، غاز یا شترمرغ) ساخته می شود. شاخه های روی پرها به هم متصل می‌شوند و وقتی به هم مالیده می‌شوند، الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کنند که گرد و غبار را گرفته و نگه می‌دارد. بهترین گردگیرها از پرهای شترمرغ ساخته می شوند که نسبت به سایر انواع پرها نرم تر و کمتر مستعد ایجاد خراش روی چوب های ریز هستند.

مهم نیست که چه نوع گردگیر قابل شستشویی را ترجیح می دهید، برای حفظ ظرفیت جذب گرد و غبار باید مرتباً تمیز شود.

 

گردگیر باید زمانی تمیز شود که دیگر گرد و غبار را جمع نمی کند. اگر متوجه شدید که گرد و غبار در حال رها شدن است، وقت آن رسیده است که گردگیر را تمیز کنید.

 

خاک سست را بردارید

گردگیر را بیرون ببرید و به آرامی آن را به یک نرده یا میله بکوبید تا گرد و غبار را از بین ببرید.

 

یک محلول پاک کننده تهیه کنید

یک سطل گرد مهسان را با آب پر کنید و به ازای هر گالن آب یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی اضافه کنید. محلول را با دست هم بزنید تا صابون پخش شود.

 

سر گردگیر را بشویید

سر گردگیر پر را در آب صابون فرو کنید. آن را در آب بالا و پایین بچرخانید تا خاک پاک شود. این باید حدود سه یا چهار دقیقه طول بکشد. آب کثیف و صابونی را تخلیه کنید.

سینک را با آب تمیز دوباره پر کنید. سر گردگیر را در آب تمیز بچرخانید تا آبکشی شود. اگر هنوز صابون اضافی در پرها وجود دارد، سر را زیر شیر آب نگه دارید تا صابون از بین برود.

 

در هوا خشک کنید

پس از گرفتن صابون، گردگیر را به آرامی روی حوله یا بیرون تکان دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. از فشار دادن پرها خودداری کنید، زیرا ممکن است مات شوند. در عوض، دسته را بین کف دستان خود نگه دارید و کف دست خود بچرخانید. این کار باعث چرخش پرها می شود تا آب اضافی آنها بریزد.

گردگیر پر را زیر دوش یا بیرون از نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا خشک شود. تا زمانی که گردگیر کاملاً خشک نشده است استفاده نکنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: