نحوه شستشوی پرده با ماشین لباسشویی

 

 

 

پرده های بدون آستر و روکش های ساخته شده از پنبه، نایلون و پلی استر را با ماشین شستشو دهید. پرده های توری را می توان در صورتی که در کیسه توری محافظت شده باشد، در ماشین شستشو داد. همچنین پرده‌های مصنوعی و آستردار احتمالاً در ماشین قابل شستشو هستند، اما ابتدا برچسب مراقبت را بررسی کنید.

 

هشدار

برخی از پرده ها ممکن است دارای برچسبی باشند که روی آن نوشته شده است فقط خشکشویی، این پارچه ها را به متخصص بسپارید

 

پرده های خود را به صورت نقطه ای آزمایش کنید

برچسب مراقبت روی پرده های خود را بررسی کنید. اگر در مورد ثبات رنگ پرده های خود شک دارید، سعی کنید گوشه کوچکی را با مخلوطی از آب و مقدار کمی مایع لباسشویی یا صابون مایع ظرفشویی تست کنید. یک پارچه سفید یا حوله کاغذی را روی محل بکشید و ببینید آیا رنگی منتقل شده است یا خیر. اگر پرده رنگ نداد، می‌توانید شستشوی ماشینی را انتخاب کنید، اما آب سرد و چرخه ظریف را روی ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید.

 

قطعات سخت

قبل از قرار دادن پرده ها در ماشین لباسشویی، تمام قلاب های پرده، حلقه ها، سنجاق ها و گیره ها را از پرده های خود جدا کنید.

 

پارچه ظریف را در کیسه قرار دهید

توری ظریف و پرده های شفاف را قبل از شستن در ماشین در یک کیسه توری قرار دهید. کیسه از ساییدگی و آسیب های دیگر به پرده ها جلوگیری می کند.

پرده های ظریف را داخل یک روبالشی قدیمی همرنگ پرده ها قرار دهید و آن را محکم ببندید.

 

آب سرد را انتخاب کنید

بیشتر پرده های قابل شستشو باید در آب سرد و با مقدار کمی مواد شوینده شسته شوند.

 

پرده ها را خشک کنید

اگر از خشک کن استفاده می کنید، پرده ها را قبل از خشک شدن کامل از روی دستگاه بیرون بیاورید. خشک شدن بیش از حد باعث ایجاد چین و چروک می‌شود، اما برداشتن پرده‌ها در حالی که هنوز کمی مرطوب هستند، اتوکشی را آسان می‌کند.

 

اتوکشی

ممکن است یک اتوکشی سریع نیاز باشد. هنگام اتو کردن با استفاده از یک پارچه ی نازک سفید، بین پرده و اتو، از پرده های خود محافظت کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: