نحوه شستن لباس های فوتبال و از بین بردن لکه ها

 

تمیز نگه داشتن لباس های فوتبال کار سختی نیست. اینجا نکاتی برای حفظ بهترین ظاهر لباس های فوتبال رو با هم میبینیم.

 

پارچه ها را بشناسید

تقریباً همه ی لباس های فوتبال از پلی استر با وزن بالا ساخته شده اند که با دوام است، به راحتی کشش دارد و مراقبت از آن راحت تر از پنبه است. کلید موفقیت در تمیز نگه داشتن این نوع لباس، استفاده از دمای مناسب آب، مواد شوینده و حذف لکه ها است.

 

اصول را بیاموزید

پس از تمرین یا بازی، لباس را در سینک ظرفشویی شسته و تا جایی که ممکن است خاک و گل را پاک کنید. اگر سینک ظرفشویی ندارید، لباس را روی بند رخت آویزان کنید و شلنگ روی آن بگیرید. مقدار زیاد آب به شل شدن خاک و رساندن آب به سطح الیاف کمک می کند.

بعد، یک سینک، سطل یا ظرف پلاستیکی بزرگ را با آب گرم(داغ نباشد) پر کنید. حدود 2 قاشق غذاخوری مواد شوینده سنگین و 1 فنجان جوش شیرین اضافه کنید. لباس ورزشی را حداقل یک ساعت قبل از شستشو خیس کنید. حتی بهتر است اجازه دهید لباس یک شب خیس بخورد. مواد شوینده روی لکه ها شروع به کار می کنند و جوش شیرین به از بین بردن بوها کمک می کند. این روش برای پارچه های رنگی و سفید بی خطر است. بهتر است رنگی ها و سفیدها را در صورت امکان در وان های جداگانه خیس کنید.

 

  • نکته

این مهم است که بدانید آب منطقه شما سخت است یا نرم. آب سخت حاوی مقدار زیادی مواد معدنی است که اثر مواد شوینده را کمتر می کند. اگر آب سختی دارید، تمیز کردن لباس سخت تر می شود و باید مقداری نرم کننده آب به محلول اضافه کنید. منظور نرم کننده پارچه نیست. این یک افزودنی است که به عملکرد بهتر مواد شوینده شما کمک می کند.

هرگز از سفید کننده کلر استفاده نکنید

ممکن است استفاده از سفید کننده کلر روی لباس های سفید یا حتی خاکستری وسوسه انگیز باشد تا درخشندگی را دوچندان و لکه ها را از بین ببرد، اما برای پارچه های پلی استر موثر نیست و حتی می تواند به مواد آسیب برساند. سفید کننده کلر می تواند پوشش خارجی الیاف پلی استر را ضعیف کرده و از بین ببرد و هسته زرد داخلی را نمایان کند.

در عوض، از سفیدکننده اکسیژن استفاده کنید (OxiClean ، Nellie  یا OXO Brite). مجدداً اجازه دهید لباس حداقل یک ساعت خیس بخورد اما یک شب بهتر است. سفید کننده اکسیژن همچنین برای پیراهن یا شلوار یکدست سفید با نوارهای رنگی یا حروف استفاده می شود.

لباس های فوتبال را به تنهایی بشویید

بیشتر لباس ها حاوی پنبه یا مخلوط پنبه هستند. پرز دیگر البسه جدا شده و به حروف و اعداد پیراهن می چسبد. هرگز از آب گرم استفاده نکنید. حتی اگر لباس فرم سفید باشد، حروف و اعداد رنگی هستند و می توانند در گرمای زیاد محو شوند.

 

گرما را فراموش کنید

هرگز لباس فوتبال را در خشک کن اتوماتیک قرار ندهید. گرمای زیاد باعث کوچک شدن می شود، می تواند حروف و اعداد چاپ شده روی پارچه را از بین ببرد. لباس را آویزان کنید تا دور از نور مستقیم خورشید خشک شود. اگر باید سریع خشک شود، فقط چند دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید. اگر صدمه ای به حروف وارد شده، ترک خورده یا کنده شده، راه هایی وجود دارد که می توانید تعمیرات را انجام دهید.

خون، عرق و لکه های چمن

لباس تمیز به این معنی است که روی نیمکت نشسته اید و اصلا بازی نکرده اید. وقتی صحبت از بین بردن لکه برای لباس های فوتبال می شود، همیشه با آب سرد شروع کنید. آب داغ فقط حذف برخی لکه ها را تقریبا غیرممکن می کند. قبل از قرار دادن لباس در لباسشویی، آن را بازرسی کرده و لکه های باقی مانده را با لکه پاک کننده یا مالیدن کمی شوینده اضافی درمان کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: