نحوه شستن پوشک پارچه ای

خیلی از والدین پوشک پارچه ای رو برای نوزاد انتخاب می کنن. بعضی هم اصرار دارن که فقط از محصولات پاک کننده طبیعی برای پوشک های پارچه ای استفاده بشه.

مرحله اول: پوشک را آماده کنید

سطل پوشک را تقریباً با آب گرم و نصف فنجان بوراکس در هر گالن آب پر کنید. بوراکس، یک ماده معدنی طبیعی است که به از بین بردن لکه ها و بوی بد پارچه کمک می کند.

مرحله دوم: چرخه خیساندن و شستشو

قبل از قرار دادن پوشک استفاده شده در سطل، هرگونه ماده جامد را برداشته و در توالت فرنگی دور بریزید. می توانید از یک کاردک مخصوص استفاده کنید. پوشک آلوده را در محلول بوراکس قرار دهید.

برخی از والدین ترجیح می دهند یک چهارم فنجان سفید کننده کلر در هر گالن آب نیز به سطل اضافه کنند. سفید کننده به از بین بردن لکه ها و کنترل بو کمک می کند.

  • در صورت افزودن سفید کننده کلر، انواع غیر معطر را انتخاب کنید تا از تحریک احتمالی پوست در اثر عطر جلوگیری شود.

همیشه پوشک را جدا از سایر لباس ها و با استفاده از چرخه مناسب لباسشویی بشویید. از آب داغ و شوینده ملایم استفاده کنید. شما می توانید از مواد شوینده ای استفاده کنید که مخصوص نوزادان یا بدون رنگ و عطر باشد.
طبق دستورالعمل های ماشین لباسشویی، مواد شوینده را به ماشین لباسشویی اضافه کنید. محتویات سطل پوشک را در ماشین لباسشویی بریزید و سپس چرخه آب گرم را انتخاب کنید.

مرحله سوم: شستشوی اضافی

سرکه مقطر سفید برای چرخه دوم پوشک های پارچه ای به ماشین لباسشویی اضافه می شود. هنگامی که چرخه معمولی شستشو کامل شد، یک چرخه دوم شستشو اضافه کنید. در این چرخه شستشو نصف فنجان سرکه سفید تقطیر شده اضافه کنید تا باقی مانده مواد شوینده در پارچه از بین برود و پوشک ها سفید شوند.

از نرم کننده های تجاری پارچه برای پوشک پارچه ای استفاده نکنید زیرا جذب پارچه را کاهش می دهد. افزودن نصف فنجان جوش شیرین به چرخه شستشو در صورت نیاز به نرم شدن پارچه کمک می کند.

مرحله چهارم: زمان خشک شدن

پوشک های خیس را زیر نور آفتاب بگذارید یا آویزان کنید. هرگونه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به روشن شدن لکه ها، چه در داخل خانه و چه در خارج از خانه، کمک می کند. هرچه نور خورشید قوی تر و مستقیم تر باشد، نتایج بهتری دارد.
آفتاب باعث روشن شدن لکه ها بر روی تمام لباس های سفید (حتی لکه های قدیمی) می شود.

مرحله پنجم: از بین بردن لکه های بیشتر

پوشک هایی را که دارای لکه های بیش از حد یا بسیار کثیف هستند کنار بگذارید. سفید کننده مبتنی بر اکسیژن لکه ها را از بین می برد و روی پوست نوزاد ملایم است.
دستورالعمل های بسته را برای استفاده از سفید کننده اکسیژن در هر گالن آب گرم دنبال کنید. پوشک ها را کاملاً زیر آب قرار دهید و اجازه دهید حداقل هشت ساعت در محلول خیس شوند. لکه ها را بررسی کنید. اگر آنها رفته اند، طبق معمول بشویید. اگر آنها باقی ماندند، یک محلول تازه را مخلوط کرده و تکرار کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: