نحوه صحیح تمیز کردن آباژور پارچه ای

 

آباژورها هم جلوه تزئینی رو به اتاق اضافه می کنند و هم خیرگی نور لامپ برهنه رو کم می کنن. تغییر سایه می تونه تفاوت چشمگیری در ظاهر لامپ ایجاد کنه و روشنایی اتاق رو تنظیم کنه.

 

آباژورها باید هر هفته گردگیری شوند. این کار تار عنکبوت را از بین می برد. تجمع گرد و غبار، همراه با چربی هوا، نیکوتین و سایر آلاینده های هوا، می تواند منجر به تمیز کردن عمیق تر شود.

وسایل مورد نیاز

مینی برس دلفین مهسان

جارو برقی با نوار برس

سینک ظرفشویی یا وان بزرگ

دستمال های میکروفایبر مهسان

آویز با گیره

دستکش پنبه ای

گردگیر میکروفایبر مهسان

شوینده ملایم

مایع ظرفشویی

 

گرد و غبار را بردارید

چندین روش برای گردگیری هر هفته آباژور پارچه ای وجود دارد. با گذاشتن آباژور روی لامپ، حتماً بیرون و داخل را گردگیری کنید. بهتر است قبل از شروع لامپ را خاموش کنید. یکی از ابزار مهم،گردگیر میکروفایبر مهسان است که جذب خیلی بالایی دارد.

در صورت استفاده از جاروبرقی از درجه ی ملایم استفاده کنید و از مکش زیاد خودداری کنید. برای سایه های چین دار، یک مینی برس تمیز با موهای نرم به خوبی کار می کند تا در نقاط تنگ به گرد و غبار دسترسی داشته باشد.

یک محلول تمیز کننده تهیه کنید

برای از بین بردن خاک سنگین تر، آباژورهای پارچه ای را می توان شست. در صورت امکان، تزئینات چسبانده یا دوخته شده مانند منجوق یا منگوله ها را که ممکن است هنگام شستشو خراب شوند، بردارید.

سینک یا وان بزرگ را با آب ولرم حداقل به اندازه کافی پر کنید تا نیمی از ارتفاع آباژور را بپوشاند. یک یا دو قاشق چای خوری شوینده ملایم مانند صابون که برای شستن لباس های زیر زنانه یا پارچه های ظریف استفاده می شود، اضافه کنید. دستان خود را در آب بچرخانید تا مواد شوینده پراکنده شود.

دستمال میکروفایبر را در آب صابون آغشته کرده و آباژور را از بالا به پایین در داخل و خارج به آرامی پاک کنید. اگر لکه هایی از غذا یا حشرات وجود دارد، فقط یک قطره اضافی شوینده روی پارچه استفاده کنید تا آن لکه ها را پاک کنید.

 

آباژور را بشویید

آباژور را برداشته و آب صابون را تخلیه کنید. وان را با آب تمیز و ولرم دوباره پر کنید. سایه را به داخل وان برگردانید و آن را به آرامی در آب بچرخانید تا باقی مانده صابون پاک شود. در صورت ظاهر شدن مقدار زیادی سد ، آب را تخلیه کرده و با آب شیرین این کار را تکرار کنید.

خشک کنید

آب شستشو را تخلیه کرده و آباژور را به آرامی تکان دهید تا آب تا حد ممکن آزاد شود. آباژور را به صورت عمودی روی یک حوله ضخیم قرار دهید تا خشک شود. یا از آویز با گیره های قابل تنظیم برای آویزان کردن استفاده کنید تا خشک شود.

آباژور قبل از اتصال مجدد به پایه لامپ باید کاملاً خشک شود.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: