نحوه ی نظافت بخار شوی لباس

 

قبل از تمیز کردن بخارشوی لباس ، راهنمای استفاده و مراقبت رو برای مدل خاصی که خریداری کردید بخونید. اگه نمیتونید دفترچه راهنما رو پیدا کنید، به وب سایت سازنده مراجعه کنید.

 

دستگاه را از برق بکشید

اگر تازه با آن کار کرده اید، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید کمی خنک شود. حتی اگر بخارپز خنک است، هنگام تمیز کردن، آن را از برق جدا کنید.

 

مخزن آب را خالی کنید

در حالی که دستگاه از برق جدا شده و خنک شده است، مخزن آب را خالی کنید. آب را دور بریزید یا از آن برای آبیاری گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

 

سرکه سفید

مخزن آب را با سرکه سفید پر کنید. از سرکه سیب یا هر سرکه طعم دار دیگری که ممکن است در مخزن رسوب باقی بگذارد استفاده نکنید.

 

دستگاه را روشن کنید

دستگاه را به پریز برق بزنید و اجازه دهید به بالاترین دمای خود برسد.

 

سرکه را بیرون بریزید

سرکه را در بالاترین میزان بخار کامل خارج کنید. در واقع مقداری از مخزن را با بخار شدن سرکه خالی کنید.

 

هشدار

صورت خود را از بخار دور نگه دارید تا از تماس با اسید استیک موجود در سرکه جلوگیری کنید. اگر روی کانترها و کمدهای دیواری بخار سرکه نشسته، بلافاصله با آب ساده پاک کنید و با یک پارچه تمیز خشک کنید. برای جلوگیری از آسیب به سطوح، این کار را سایر سطوح نیز انجام دهید.

 

مخزن آب را دوباره پر کنید

هنگامی که سرکه تقریباً از بین رفت، دستگاه را از برق بکشید، اجازه دهید کمی خنک شود و مخزن آب را دوباره با آب مقطر پر کنید.

 

آب گرم شده را خارج کنید

دستگاه را دوباره روشن کنید و تمام آب مقطر موجود در مخزن را خارج کنید. این سرکه باقیمانده را از بین می برد. آب باقی مانده را دور بریزید.

 

خنک و جدا کنید

دستگاه را از برق بکشید و بگذارید کاملا خنک شود. تا جایی که ممکن است قطعات را جدا کرده و با یک دستمال میکروفایبر خشک کن مهسان خشک کنید یا اجازه دهید در هوا خشک شوند.

قبل از مونتاژ مجدد بخارپز، آن را خوب بشویید و از یک خلال دندان برای پاک کردن نقاط گرفتگی استفاده کنید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: