نظافت البسه تحت فشار یا گن ورزشی

 

لباس های فشرده مانند جوراب، جوراب شلواری و آستین ها مدتهاست که توسط جامعه پزشکی برای کمک به گردش خون ضعیف تجویز شده و به عنوان لایه دوم پوست عمل می کنن. این محصول رو توی داروخانه ها یا فروشگاه های تجهیزات پزشکی میشه پیدا کرد.

  • مسافران مدتهاست که از جوراب فشاری برای جلوگیری از ترومبوز وریدهای عمقی و کاهش تورم استفاده می کنند.
  • در حال حاضر لباس های فشرده به دنیای ورزش راه یافته اند. بسیاری از ورزشکاران و مربیان ادعا می کنند که به بهبود عملکرد کمک می کنند.
  • یکی از مزایای اصلی لباس های ورزشی فشاری این است که ماهیچه ها را گرم نگه می دارد تا از کشیدگی و خستگی ماهیچه ها جلوگیری کرده و عرق را از بدن دور کند.

مراقبت

حتی قوی ترین لباس های فشاری ساخته شده از مواد با دوام، پس از حدود دوازده ساعت سایش مداوم، شروع به کشیدن می کنند. این امر به ویژه در نواحی زانو و آرنج که لباس ها دائماً کشیده می شوند صادق است. شستشوی روزانه یا بعد از هربار پوشیدن به بازیابی و حفظ خواص ارتجاعی و همچنین از بین بردن تعریق، روغن، کثیفی، باکتری ها و پوست مرده که در داخل لباس تجمع می کنند، کمک می کند. شستشوی مکرر اگر به درستی انجام شود به لباس ها آسیبی نمی رساند.

شستشو با ماشین یا دستی

بسته به ترجیح کاربر، لباس های فشرده ممکن است با ماشین یا با دست شسته شوند. در صورت استفاده از ماشین لباسشویی، لباس ها را در یک کیسه مشبک قرار دهید تا از گیر کردن جلوگیری شود و وسایل کوچکتر گم نشوند. همیشه از چرخه ملایم استفاده کنید و هرگز از آب گرم استفاده نکنید. دمای آب باید برای لباسهای تیره سرد یا برای وسایل رنگ روشن ولرم باشد. بهتر است دو ست لباس فشرده داشته باشید تا الیاف بتوانند قبل از پوشیدن شکل خود را بازیابند و دوام بیشتری خواهند داشت.

هنگام شستشو و آبکشی مجدد از آب خنک استفاده کنید. قطعات را بیش از حد پیچ یا کش ندهید و هرگز آن را نچرخانید. آب اضافی را فشار دهید و با یک دستمال میکروفایبر خشک کن مهسان تا جایی که می توانید آب را خارج کنید.

مواد شوینده

مواد شوینده قوی می تواند الیاف نازک لباس های فشرده را از بین ببرد. باید از صابون ها یا شوینده های ملایم، عاری از سفید کننده، کلر، نرم کننده پارچه یا سایر افزودنی های لباسشویی استفاده کرد. هرگز از سفید کننده کلر استفاده نکنید زیرا الیاف از بین می روند.

 

خشك كردن

قطعات و لباس های فشرده باید همیشه در هوا خشک شوند. قرار گرفتن در معرض حرارت بیش از حد ممکن است الیاف الاستیک لباس را ضعیف کند. لباس ها را آویزان کرده یا روی زمین بگذارید تا خشک شوند، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید یا منابع مستقیم گرما مانند رادیاتور اجتناب شود و لباس باید به بیرون بچرخد. توصیه می شود یک دستمال خشک کن میکروفایبر مهسان روی قرار دهید و لباس را روی آن بگذارید تا خشک شود. آویزان کردن لباس به طور مستقیم روی قفسه یا میله ای برای خشک شدن می تواند باعث کشیدگی آن شود.

طول عمر

الیاف الاستیک لباس فشاری با سایش خراب می شوند. در حالی که مراقبت مناسب طول عمر لباس ها را افزایش می دهد، در صورت استفاده روزانه، هر شش ماه یکبار نیاز به تعویض دارند. اگر بعد از شستن لباس دیگر به حالت اولیه خود برنگردد، مواد روی آن سوراخ شده باشد، دیگر احساس سفتی یا فشردگی نداشته باشد یا اگر راحت پوشیده شود، باید تعویض شود.

از چه چیزی باید اجتناب کرد

الیاف کاملاً با دوامی هستند، کلر و عرق می توانند روند خرابی آنها را تسریع کنند. کرم ها، لوسیون ها و روغن ها همچنین می توانند الیاف را ضعیف کنند و نباید هنگام پوشیدن لباس های فشرده از آنها استفاده کرد. اینها را فقط زمانی استفاده کنید که زمان خشک شدن کامل آنها قبل از قرار دادن قطعات فشرده وجود داشته باشد.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: