نظافت تشک های فوتون

تشک های فوتون نسبت به انواع معمولی محکم تر و برای خواب مناسبتر هستن، که از فرهنگ ژاپن سرچشمه میگیره و امروزه برای مبلمان و کوسن ها هم استفاده میشن. وقتی لکه هایی رو مشاهده کردید یا بویی حس کردید، وقتشه که تشک فوتون رو تمیز کنید.

 

تشک فوتون را هر هفته جاروبرقی بکشید تا خاک و گرد و غبار پاک شود. تمیز کردن عمیق تشک به عادت شما بستگی دارد. اگر فوتون فقط برای خواب استفاده می شود، تمیز کردن کامل یک بار در سال معمولاً کافی است. اگر از آن به عنوان کاناپه و تخت برای غذا خوردن، چرت زدن با حیوانات خانگی استفاده می شود، تمیز کردن تشک دو بار در سال ایده خوبی است.

 

پوشش خارجی را بردارید

در صورت امکان، پوشش بیرونی را بردارید. همانطور که در برچسب مراقبت توصیه شده است آن را بشویید یا خشک کنید.

 

تشک را جاروبرقی بکشید

با استفاده از جاروبرقی و برس داخلی آن ، تشک را با دقت جاروبرقی بکشید. کناره ها را فراموش نکنید و آن را برگردانید تا طرف دیگر را جاروبرقی بکشید.

 

رفع لکه ها

اگر تشک شما دارای لکه های قابل مشاهده است، باید آن را به صورت نقطه ای تمیز کنید.

 

  • لکه های غذا و نوشیدنی: دستمال میکروفایبر را با آب گرم خیس کرده و بپیچانید تا چکه نکند. ناحیه لکه‌دار تشک را با پاک‌کننده لکه‌های لباسشویی مبتنی بر آنزیم اسپری کنید. بگذارید حداقل 10 دقیقه بماند. با استفاده از پارچه، ناحیه لکه‌دار را به آرامی بشویید. دستمال را بشویید و در صورت نیاز تکرار کنید.
  • لکه های ادرار: نصف قاشق چای خوری لکه بر آنزیم یا شوینده سنگین را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. یک برس دلفین مهسان را به محلول آغشته کنید و به آرامی ناحیه لکه دار تشک را بشویید. از لبه های بیرونی لکه به سمت مرکز کار کنید تا از بزرگتر شدن آن جلوگیری کنید. محل را با یک دستمال میکروفایبر خشک پاک کنید تا رطوبت جذب شود. روی لکه را جوش شیرین بپاشید و بگذارید چند ساعت در هوا خشک شود. جوش شیرین خشک شده را با جاروبرقی پاک کنید.
  • لکه های خون: برای درمان لکه های خون از همان پاک کننده های آنزیمی و آب استفاده کنید. هنگامی که تا حد ممکن لکه را پاک کردید، خمیر غلیظی از پودر سفید کننده اکسیژن و آب را مخلوط کنید و آن را روی رنگ باقیمانده روی تشک بمالید. بگذارید چند ساعت خشک شود و سپس پودر خشک شده را با جاروبرقی پاک کنید.

 

از بخارشوی استفاده کنید

بخارشوی لباس یا بخارشوی با اتصال شلنگ می تواند برای تمیز کردن بخار، تازه کردن و از بین بردن گرد و غبار در تشک فوتون استفاده شود. نازل بخار را روی هر سطحی قرار دهید اما الیاف را از رطوبت اشباع نکنید.

اجازه دهید تشک کاملاً در هوا خشک شود. اگر آن را روی یک قفسه خشک کن قرار دهید و یک فن گردشی برای حرکت هوا به اطراف اضافه کنید، سریعتر خشک می شود.

 

نکته

یک روز خشک و گرم را برای تمیز کردن عمیق تشک فوتون انتخاب کنید. این کار خشک شدن را تسریع می کند و احتمال تشکیل کپک را کاهش می دهد. هرگز روکشی را روی تشک نمدار فوتون قرار ندهید.

 

نکاتی برای تمیزتر نگه داشتن تشک فوتون

  • از روکش استفاده کنید و حداقل به صورت فصلی آن را بشویید یا خشک کنید.
  • سطح رطوبت را برای جلوگیری از رشد کپک کنترل کنید.
  • هرگز وسایل مرطوب را روی فوتون نگذارید.
  • اگر حیوانات خانگی از فوتون استفاده می کنند، از یک پد یا پتوی قابل شستشو در زیر آن استفاده کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: