نظافت جت جکوزی خانگی

 

با پایان یه روز سخت و طولانی، استراحت توی وان گردابی مثل بهشت ​​میمونه درحالی که. میدونید وان تمیزه و خودتون به تازگی تمیزش کردید، وقتی جت‌ها رو روشن می‌کنید، تکه‌های سیاه عجیبی توی آب می‌چرخن، مثنکه فراموش کردین که جت ها رو تمیز کنید!

 

تمیز کردن وان جت سخت نیست اما کمی زمان می برد. خوشبختانه، بیشتر وان های گرداب را می توان با وسایلی که در انبار و کابینت لوازم نظافتی خود دارید تمیز کرد.

اگر به طور منظم از وان جت شده خود استفاده می کنید، جت ها باید حداقل ماهانه تمیز شوند. وان هم باید حداقل هر هفته به طور کامل تمیز شود تا کف صابون، خاک بدن و باکتری ها پاک شود.

 

قبل از اینکه شروع کنید

هر برند وان جت کمی متفاوت است. بهتر است قبل از تمیز کردن جت ها برای اولین بار، توصیه های سازنده را بدانید. برخی از برندها توصیه می‌کنند که کنترل‌های دریچه هوا را ببندید، برخی دیگر توصیه می‌کنند هنگام تمیز کردن، آنها را باز نگه دارید. اگر نمی توانید دفترچه راهنمای نصب خود را پیدا کنید، به صورت آنلاین بررسی کنید یا با شماره خدمات مشتری سازنده تماس بگیرید.

 

زباله های قابل مشاهده را پاک کنید

با استفاده از یک اسفنج مرطوب یا پارچه میکروفایبر مهسان، موها یا باقی مانده های قابل مشاهده را از لبه و داخل وان پاک کنید.

 

وان را با آب داغ پر کنید

وان را با آب گرم به اندازه کافی پر کنید و تا حدود دو اینچ تمام جت ها را بپوشاند.

 

شوینده را اضافه کنید

دو قاشق غذاخوری پودر یا مایع ظرفشویی به آب اضافه کنید. اگر فقط قرص ماشین ظرفشویی دارید، یک قرص را قبل از اضافه کردن به وان در یک فنجان آب جوش حل کنید. بعد، دو فنجان سرکه سفید یا نصف فنجان سفید کننده کلر مایع اضافه کنید.

هشدار

  • از مایع ظرفشویی برای شستن ظروف دستی استفاده نکنید زیرا باعث تولید کف زیاد می شود.
  • سرکه و سفید کننده کلر را ترکیب نکنید زیرا بخارات سمی گاز کلر ممکن است ایجاد شود. فقط از یکی استفاده کنید.

 

جت ها را روشن کنید

دریچه های القای هوا به جت ها را ببندید مگر اینکه سازنده دستور باز گذاشتن آنها را بدهد. این باعث می شود آب و محلول تمیز کننده فقط از طریق لوله کشی داخلی وان به گردش درآیند و تمیز کردن عمیق تری را به ارمغان می آورد. جت ها را به مدت 15 دقیقه روشن کنید. شما شاهد زباله های حاصل از شستشوی لوله کشی داخلی وان خواهید بود.

 

وان را تخلیه کنید

جت ها را خاموش کنید و وان را تخلیه کنید. از یک اسفنج یا پارچه میکروفایبر برای پاک کردن زباله های چسبیده به وان استفاده کنید.

 

وان را دوباره پر کنید

برای بار دوم وان را با آب گرم یا سرد تا چند اینچ بالاتر از جت ها پر کنید.

 

جت ها را روشن کنید

با باز بودن دریچه‌های القای هوا، جت‌ها را روی بالا بچرخانید و اجازه دهید 15 دقیقه دیگر کار کنند. جت ها را خاموش کنید و آب وان را تخلیه کنید.

 

جت ها را تمیز کنید

حدود یک فنجان جوش شیرین را در یک کاسه کوچک یا پیمانه بریزید. یک مسواک قدیمی را به جوش شیرین خشک آغشته کنید. از برس برای تمیز کردن سطوح داخلی هر جت استفاده کنید.

 

پوشش ورودی هوا را تمیز کنید

درپوش کنترل ورودی هوا را باز کنید و محل را با جوش شیرین مرطوب شده بشویید. هر گونه باقی مانده را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید، پوشش را بشویید و آن را تعویض کنید.

 

فضای داخلی وان را تمیز کنید

جوش شیرین خشک را در قسمت داخلی وان بپاشید. جوش شیرین یک ساینده ملایم است که کف صابون و کثیفی داخل وان را بدون آسیب رساندن به وان از بین می برد. از یک اسفنج مرطوب یا پارچه میکروفایبر مهسان برای تمیز کردن تمام سطوح داخلی استفاده کنید.

 

بشویید و خشک کنید

هنگامی که تمام سطوح وان تمیز شد، از یک سطل برای شستشوی جوش شیرین استفاده کنید. برای جلوگیری از لک شدن آب، از یک پارچه میکروفایبر خشک کن مهسان برای پاک کردن قسمت داخلی آن استفاده کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: