نظافت حوله های ساحلی

 

هیچی مثل رفتن به ساحل تو یه تابستون گرم نمیچسبه، قبول دارین؟

حوله هایی که برای ساحل استفاده می کنیم به ماسه، نمک، کلر، ضد آفتاب و محصولات برنزه کننده آغشته میشه. دونستن نحوه صحیح شستشو و تمیز کردن حوله ساحلی به شما کمک می کنه تا برای تابستونای بعدی هم بتونید ازش به خوبی استفاده کنید و سالم بمونه.

 

حوله ای که استفاده می کنید با خاک، بدن و باکتری ها و عوامل محیطی در تماس است. در حالت ایده آل، حوله ساحل باید بعد از هر بار استفاده شسته شود.

اما وقتی در تعطیلات هستید، ممکن است این امکان وجود نداشته باشد. بین استفاده ها، حوله باید آویزان شود تا خشک شود، ترجیحاً در زیر نور آفتاب و اشعه ماوراء بنفش که سریع خشک شود و به بهداشت نیز کمک کند. اگر می خواهید از حوله ها با رنگ های روشن محافظت کنید، حوله هایی را که هر روز در استخر استفاده می شود، بشویید تا بقایای کلر را که می تواند رنگ ها را محو کند حذف کنید.

  • حوله ساحلی بسته به تعداد دفعات استفاده و میزان آلودگی باید حداقل یک روز در میان شسته شود.

 

تکان دادن و خشک کردن حوله های ساحل

پس از هر بار استفاده، حذف هرگونه ماسه و ذره ای از الیاف حوله مهم است. حتی اگر حوله مرطوب است، یک تکان قوی به آن بدهید. اگر ماسه به حوله مرطوب چسبیده، حوله را آویزان کنید تا کاملاً خشک شود و سپس دوباره آن را تکان دهید.

 

نکته

  • علاوه بر احساس ناراحت کننده شن بر روی پوست شما، دلیل دیگری نیز وجود دارد که پس از هربار استفاده، باید ماسه ها را تا حد ممکن تمیز کنید. شن و ماسه زیاد در حوله می تواند باعث خرابی ماشین لباسشویی شما شود. تمام این ماسه ها به سمت فیلترهای ماشین لباسشویی جریان می یابد و باعث مسدود شدن آنها می شود. این منجر به نشت واشر و خرابی پمپ آب می شود.
  • اگرچه اکثر حوله های ساحل از پنبه ضخیم و جاذب ساخته شده اند، حوله هایی از ریز الیاف مصنوعی نیز وجود دارد. برای اطلاع از محتوای فیبر و دستورالعمل های شستشو، به برچسب مراقبت توجه کنید.
  • اگر قرار است چند حوله را با هم در ماشین بیندازید، دقت کنید که هم رنگ باشند، به خصوص در اولین شستشو ممکن است رنگ پس دهند.
  • اگر حوله کافی برای انداختن در ماشین ندارید، می توانید انواع دیگر لباس ها را اضافه کنید. فقط مطمئن باشید پارچه هایی را انتخاب کنید که پرز جذب نمی کنند.

 

مواد شوینده، دمای آب را انتخاب کنید

اگر قصد دارید حوله ها را در خشک کن بیندازید، می توانید دمای آب شستشو پایین (گرم یا سرد) را انتخاب کنید. حرارت خشک کن باکتری ها را حذف می کند. با این حال، اگر فردی که از حوله استفاده می کند هر نوع عفونت قارچی یا باکتریایی دیگر دارد، آب گرم را انتخاب کنید و به جای یک چرخه کوتاه یا ملایم، چرخه شستشوی معمولی را انتخاب کنید تا حوله ها زمان زیادی را در محلول شوینده بگذرانند.

برای بهترین نتیجه، یک شوینده قوی را انتخاب کنید که حاوی آنزیم های کافی برای تجزیه خاک و لکه ها باشد. با استفاده از شوینده های سنگین، احتمالاً نیازی به پیشگیری از لکه ها نخواهید داشت.

 

نکته

برای اینکه حوله ها تا حد ممکن جاذب باشند، نرم کننده های پارچه که روی الیاف را می پوشانند، کنار بگذارید.

یک فنجان سرکه سفید تقطیر شده را به چرخه شستشو اضافه کنید تا باقی مانده مواد شوینده که حوله ها را سفت و خراشیده می کند پاک شود. بوی ترشی نمی دهد، بلکه تمیز و تازه و نرم است.

 

حذف لکه

قبل از اینکه حوله های ساحل را در خشک کن بیندازید، آنها را از نظر وجود هرگونه لکه یا تغییر رنگ بررسی کنید. اگر رنگ پس داده، لکه های تیره ناشی از برنزه کننده یا زرد شدگی کرم های ضد آفتاب مشاهده کردید، خشک کن را کنار بگذارید تا بتوانید مشکل را حل کنید. حرارت خشک کن باعث ثبات لکه ها می شود و حذف آنها را بسیار مشکل می کند.

 

بازیابی حوله های ساحلی

نمک و کلر به راحتی و با قرار گرفتن در معرض آفتاب، از حوله های ساحلی محو می شوند. از سفید کننده کلر روی حوله ها استفاده نکنید، زیرا این می تواند الیاف را ضعیف کرده و رنگ پارچه را محو کند. برای حوله های نخی، از سفید کننده های حاوی اکسیژن استفاده کنید که ملایم تر عمل می کند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: