نظافت داخل چکمه های لاستیکی را فراموش نکنید

آنچه که به عنوان یک روش کاملاً کاربردی برای عبور از مناطق مرطوب و خیس مطرح شده، به نوعی به  مد تبدیل شده است. گرچه اکثر آنها کاملاً با دوام هستند ، اما به کمی مراقبت نیاز دارند تا پاهای شما را خشک نگه دارند.

داخل چکمه های لاستیکی حتی بیشتر از قسمت بیرونی به توجه نیاز دارند. اکثر چکمه ها دارای آستر یا زیره داخلی هستند که می توانند کثیف و بد بو شوند. در صورت تمیز نشدن، قسمت داخلی چکمه ها می توانند محل پرورش باکتری های ایجاد کننده بو و قارچ پا باشند .

برای تمیز کردن قسمت داخلی، یک قاشق چای خوری مایع شوینده لباس سنگین که حاوی آنزیم های کافی برای از بین بردن خاک است و دو فنجان آب گرم مخلوط کنید. یک پارچه تمیز را در محلول خیس کنید و تمام قسمت داخلی را پاک کنید. بعد، پارچه تمیز دوم را در آب گرم و ساده غوطه ور کنید و محلول مواد شوینده را بشویید.

به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی برای جلوگیری از رشد باکتری ها، یک محلول 50 درصدی سرکه سفید مقطر و آب را مخلوط کنید. مخلوط سرکه را در یک بطری اسپری قرار داده و داخل چکمه ها را کمی اسپری کنید. اجازه دهید چکمه ها به دور از گرما و نور خورشید خشک شوند.

اگر چکمه را در آب سیل آلوده پوشیده اید، قسمت داخلی آن باید با محلول روغن کاج یا ضد عفونی کننده فنولیک (لیزول) و آب تمیز ضد عفونی شود. مطابق دستورالعمل ها مخلوط کنید و داخل و خارج را با یک مینی برس دلفین بکشید کنید. اجازه دهید چکمه ها در هوا خشک شوند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: