نظافت دستکش های چرمی

 

در یک کاسه کوچک، مقدار مساوی آب گرم و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید. یک دستمال میکروفایبر را با محلول مرطوب کنید و به آرامی قسمت های لکه دار را پاک کنید.

 

لکه های جوهر

برای پاک کردن لکه جوهر از روی چرم، یک تکه پنبه را به الکل آغشته کنید. از یک انتهای لکه جوهر شروع کنید و به آرامی آن را با پنبه بمالید. از فشار زیاد خودداری کنید زیرا می تواند به چرم آسیب برساند. با انتقال جوهر، پنبه قدیمی را دور بیندازید و از یک پنبه تازه استفاده کنید. به آرامی کار کنید تا از پخش شدن لکه جوهر جلوگیری کنید.

 

محلول پاک کننده

در یک کاسه کوچک، یک محلول از آب گرم و یک صابون مایع ملایم ایجاد کنید. اگر از صابون ژل استفاده می کنید، یک دستمال میکروفایبر را خیس کنید و آن را بمالید تا کف روی پارچه ایجاد شود.

 

فضای داخلی دستکش ها را تمیز کنید

در صورت امکان، دستکش ها را از داخل بچرخانید و مراحل تمیز کردن را تکرار کنید. اگر دستکش‌ها با خز مصنوعی پوشیده شده‌اند، داخل آن را با پارچه‌ای مرطوب از سرکه سفید و آب پاک کنید تا به کنترل باکتری‌ها و بو کمک کنید.

 

نکته

برای کمک به کنترل بو در دستکش‌های خزدار، دستکش‌ها را در رخت آویز ببندید. داخل دستکش ها را جوش شیرین خشک بپاشید و اجازه دهید 24 ساعت آویزان شوند. دستکش ها را به سمت بیرون بچرخانید و قبل از پوشیدن دوباره جوش شیرین را با برس خارج کنید.

 

دستکش ها را بشویید

از یک دستمال میکروفایبر مهسان تمیز و مرطوب برای “شستشوی” دستکش در دو طرف استفاده کنید. با توجه دقیق به درزها و نواحی بین انگشتان، هر گونه باقیمانده کف را پاک کنید. پارچه را بشویید و به خوبی بچرخانید تا از رطوبت اضافی در حین کار جلوگیری کنید.

 

دستکش ها را با هوا خشک کنید

دستکش ها را برعکس و روی یک حوله تمیز و جاذب قرار دهید تا در هوا خشک شود. هرگز برای افزایش سرعت خشک شدن دستکش های چرمی را در زیر نور مستقیم خورشید یا نزدیک منبع گرما قرار ندهید. بعد از یک ساعت آن ها را چک کنید و روی دست هایتان بگذارید تا به شکل و کشش چرم کمک کند. اگر داخل آن به شدت مرطوب است، آنها را به سمت بیرون بچرخانید. اکثر دستکش ها در کمتر از هشت ساعت کاملا خشک می شوند.

 

چرم را حالت دهی کنید

برای نرم و لطیف نگه داشتن چرم، از نرم کننده چرم تجاری در قسمت بیرونی دستکش استفاده کنید. دستورالعمل های روی برچسب محصول را دنبال کنید.

 

نکته

اگر دستکش های چرمی با خز طبیعی دارید، بهتر است آنها را به یک متخصص بسپارید تا آسیب نبینند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: