نظافت دستگاه آبمیوه گیری

مهم نیست که کدوم نوع آبمیوه گیری رو دارید، تمیز کردن ضروریه. بدون تمیز کردن منظم  تکه های کوچکی از تفاله میتونه در اجزا گیر کنه و منجر به رشد باکتری و کپک بشه.

 

هشدار

همیشه وقت بگذارید و دستورالعمل های سازنده در مورد نحوه تمیز کردن مدل آبمیوه گیری خاص خود را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به قطعات بخوانید. اکثر دستگاه های آب میوه گیری دارای قطعات قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، اما اگر شستن دست توسط سازنده توصیه شده است، همین کار را انجام دهید. اگر راهنمای کاربر را گم کرده اید، معمولاً می توانید آن را به صورت آنلاین پیدا کنید.

 

آنچه نیاز دارید

  • اسفنج ساینده
  • برس دلفین مهسان
  • دستمال میکروفایبر مهسان
  • ماشین ظرفشویی
  • مایع ظرفشویی
  • شوینده ماشین ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • سرکه سفید

 

دستگاه آب میوه گیری را از پریز جدا کنید.

تفاله را خالی کنید (تفاله می توان به طریقی بازیافت کرد، مثلا کمپوست کرد).

یک سینک ظرفشویی را با آب داغ پر کنید و چند قطره مایع ظرفشویی اضافه کنید. اجزا را در سینک ظرفشویی قرار داده و اجازه دهید دو یا سه دقیقه خیس بخورد. برای شستن ظروف پلاستیکی از اسفنج سیم دار استفاده نکنید. برای تمیز کردن صافی، از یک برس دلفین مهسان استفاده کنید. تکه های تمیز را با آب داغ خوب بشویید و روی دستمال میکروفایبر خشک کن مهسان قرار دهید تا با جریان هوا خشک و از بروز لکه های آب جلوگیری کند.

 

پایه آبمیوه گیری را تمیز کنید

یک اسفنج غیر ساینده را با آب مرطوب کنید و پایه آب میوه گیری را پاک کنید. پایه ای که حاوی موتورها است را هرگز در آب غوطه ور نکنید! در آخر با دستمال میکروفایبر خشک کنید.

 

آبمیوه گیری را دوباره جمع کنید

پس از تمیز و خشک شدن هر یک از اجزا، دستگاه آبمیوه گیری را دوباره جمع کرده و آماده استفاده بعدی خواهید شد.

 

نظافت عمیق هفتگی

اگر  ذرات غذا روی آن سفت شود، تمیزکاری عمیق تری انجام دهید، سینک ظرفشویی را با آب داغ و چند قطره مایع ظرفشویی پر کنید، اجازه دهید اجزا به مدت 15 دقیقه خیس بخورد.

 

برس دلفین مهسان به جوش شیرین آغشته کرده و مواد را به آرامی مالش دهید. جوش شیرین به عنوان یک ساینده ملایم عمل خواهد کرد.

 

لکه های آب و خطوط را از بین ببرید

اگر ظروف دارای رگه ها و لکه های آب هستند، آنها را با سرکه سفید مقطر پر کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خیس بخورند. سرکه را بیرون بریزید و آنها را با یک اسفنج غیر ساینده پاک کنید. با یک دستمال میکروفایبر بشویید و خشک کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: