نظافت دستگاه های شیشه ای

 

با چندتا محصول کاربردی میتونید این کار رو ساده کنید. اگرچه شیشه خیلی مقاومه اما اگه قابلمه روی روی اون کشیده بشه ممکنه خش بیوفته!

در حالت ایده آل، صفحه آشپزی باید بعد از هر بار استفاده تمیز شوددر غیر این صورت چربی و جرمی که جمع شدند در اثر قرار گرفتن در معرض گرما “پخته” می شود و برداشتن آن به مرور دشوارتر می شود

  • قبل از اقدام به تمیز کردن سطح، اجازه دهید صفحه شیشه کاملاً سرد شود.
  • می توانید از یک تمیز کننده همه منظوره حاوی چربی زدا استفاده کنید.
  • همچنین یک فنجان آب داغ و یک فنجان سرکه سفید به یک بطری اسپری اضافه کنید و یک دوم قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را اضافه کنید. تکان دهید تا خوب مخلوط شود. این محلول را می توان برای تمیز کردن بعد از هر بار استفاده از صفحه آشپزی برای تهیه غذا استفاده کرد.

روش خانگی

اگر هنوز مناطقی با غذای سوخته وجود داشته باشد، قبل از اینکه به روش های خشن تر متوسل شوید، با یک ساینده ملایم شروع کنید. خمیرهای در بازار وجود دارند که حاوی سایندگی ملایمی هستند که به برای از بین بردن مناسبند.

قسمت های غذای سوخته با سرکه سفید مقطر اسپری کرده و با مقدار زیادی جوش شیرین در محل بپاشید (کف می کند!). یک دستمال میکروفایبر را در آب داغ خیس کنید تا کمی خیس شود. مخلوط سرکه سفید مقطر و جوش شیرین را با دستمال بپوشانید. اجازه دهید حداقل 15 دقیقه حوله روی مخلوط باقی بماند.

  • دستمال را برداشته و با استفاده از اسفنج ساینده مناطق را اسکراب کنید. جوش شیرین به عنوان ساینده برای از بین بردن غذا عمل خواهد کرد. بقایای سست را پاک کنید. در صورت لزوم مراحل را تکرار کنید.
  • اگر لکه سوختگی باز هم باقی است باید از یک تیغه ی پلاستیکی برای تراشیدن استفاده کنید.
  • وقتی غذای سوخته از بین رفت، یک تمیز کاری کلی با سرکه سفید مقطر، آب و محلول مایع ظرفشویی انجام دهید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: