نظافت رطوبت ساز قابل حمل

 

یکی از روش‌های استاندارد برای مبارزه با هوای خشک استفاده از یک مرطوب‌کننده خونگیه که رطوبت لازم رو به هوا برمیگردونه. گاهی اوقات اگه این دستگاه کثیف بشه، آسیبش از فایده ش بیشتره.

هر مشکلی که توسط یک مرطوب کننده ایجاد می شود تقریباً همیشه به این دلیل رخ می دهد که دستگاه حاوی باکتری یا کپک است

به راحتی می توان فهمید که چگونه این اتفاق می افتد. هدف یک مرطوب کننده نگه داشتن آب ساکن، تبخیر آن و دمیدن آن هوای مرطوب است.

اگر آبی که تبخیر می شود، استریل باشد، همه چیز خوب است، اما مخزن آب فقط نوعی محیط مرطوب است که باعث رشد قارچ ها و باکتری ها می شود. همانطور که هاگ های کپک در هوا دمیده می شوند، مکان های مرطوب و گرم جدیدی را برای سکونت شکار می کنند.

خوشبختانه، جلوگیری از وضعیت قارچ و کپک نسبتاً آسان است. فقط مرتب آن را تمیز کنید. اگر روزانه از مرطوب کننده استفاده می کنید، یک روال تمیز کردن که هر سه روز یکبار تکرار می شود.

 

پایه را تمیز کنید

برای تمیز کردن عمیق دستگاه خود، با ضد عفونی کردن پایه آن با استفاده از پراکسید هیدروژن سه درصد یا سرکه سفید مقطر شروع کنید. ابتدا دستگاه رطوبت ساز را از پریز جدا کنید، سپس مخزن آب و فیلتر دستگاه را بردارید.

مقدار زیادی پراکسید هیدروژن یا سرکه سفید مقطر را در پایه دستگاه بخور بریزید. از یک مسواک تمیز برای پاک کردن لایه ها و مواد معدنی از پایه دستگاه استفاده کنید.

اجازه دهید مایع به مدت حداقل 10 تا 30 دقیقه در پایه مرطوب‌کننده بماند، سپس مایع را بیرون بریزید. با اضافه کردن و چرخاندن آب تازه آن را بشویید. اگر مواد معدنی باقی مانده است، کل فرآیند را تکرار کنید. وقتی پایه تمیز شد، بگذارید در هوا خشک شود.

 

فیتیله را تمیز کنید

مرطوب کننده های اولتراسونیک فتیله تبخیری ندارند، اما بسیاری از مرطوب کننده های دارای یک پد فیتیله ای هستند که آب را برای تسهیل تبخیر آن خیس می کند. این فیتیله می تواند یک پد صاف یا یک پد استوانه ای باشد.

هر نوع فتیله ای که دارید، هر بار که آن را تمیز می کنید آن را از دستگاه مرطوب کننده خارج کرده و آن را به طور کامل در آب شفاف بشویید. از هیچ محلول پاک کننده ای روی فتیله استفاده نکنید. اگر فتیله با رسوبات معدنی سفید پر شده است، آن را با یک پد فتیله تازه جایگزین کنید.

 

مخزن را تمیز کنید

مخزن آب یک مرطوب کننده پناهگاهی برای باکتری ها و کپک ها است. محلولی از چهار قسمت آب را با یک قسمت پراکسید هیدروژن (3 درصد) در مخزن مخلوط کنید. اجازه دهید محلول حداقل 30 دقیقه در مخزن بماند. محلول را خالی کنید، سپس کاملا با آب تمیز بشویید و اجازه دهید مخزن در هوا خشک شود.

 

آیا رطوبت ساز شما هنوز کثیف است؟

اگر مرطوب‌کننده شما هنوز کثیف است، حتی اگر آن را به طور کامل و مرتب تمیز می‌کنید، وقت آن است که استفاده از آب لوله کشی را متوقف کنید و از آب مقطر استفاده کنید.

 

یک رطوبت ساز جدید تهیه کنید

با گذشت زمان، ممکن است چنان رسوبات معدنی ایجاد شود که یک مرطوب کننده قابل حمل دیگر نتواند به طور موثر کار کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، زمان خرید یک مرطوب کننده جدید است. در جایی که رسوبات معدنی قابل توجهی وجود دارد، تقریباً به طور قطع باکتری نیز وجود دارد.

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: