نظافت عمیق فرش شگی

آنچه نیاز دارید

  • جاروبرقی به همراه سری روکش مبلی
  • دستمال میکروفایبر مهسان
  • برس دلفین مهسان
  • جاروب
  • مایع ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • شامپو فرش خشک

 

اکثر متخصصان نظافت توصیه میکنن که یه فرش بزرگ رو خودتون عمیق تمیز نکنید، به این خاطره که رطوبت بیش از حد میتونه به الیاف آسیب بزنه و ظاهر رو خراب کنه.

اگر فرش شگی شما گران است، قبل از انجام هر نوع تمیز کردن عمیق با یک متخصص مشورت کنید.

نکته

اگر فرش شما در کف چوب سخت قرار دارد، قبل از رفتن به مراحل بعدی تمیز کردن عمیق، یک پارچه پلاستیکی یا ورق پلاستیکی زیر فرش قرار دهید. شما نمی خواهید رطوبت بین فرش و کف چوب باعث آسیب به کف شود.

فرش را با جوش شیرین روشن و خوشبو کنید

بعد از جاروبرقی و تکاندن خاک، اگر فرش فاقد لکه است اما کدر به نظر می رسد و کمی بوی کهنگی می دهد، روی آن جوش شیرین خشک بپاشید. جوش شیرین گرد و غبار را به دام می اندازد و بوها را خنثی می کند. اجازه دهید جوش شیرین حداقل چهار ساعت روی فرش بماند (یک شب بهتر است). پودر را تکان داده و جارو برقی کنید.

با شامپوی فرش خشک عمیق تمیز کنید

حتما برچسب را بخوانید و مطمئن شوید محصول متناسب با نوع الیاف فرش (پشم یا اکریلیک) شماست. برای این کار، از برس دلفین مهسان استفاده کنید. دستورالعمل های سازنده را برای مدت زمان باقی ماندن شامپو روی فرش دنبال کنید. بیشتر آنها حدود یک ساعت طول می کشد.

اگر نقاط لکه دار وجود دارد، در آن قسمت ها کمی از شامپوی خشک استفاده کنید و آن را خوب با برس دلفین بسابید.

پس از زمان انتظار توصیه شده، فرش را بیرون ببرید و تکان خوبی به آن بدهید و  باقی مانده را با جاروبرقی خارج کنید. به یاد داشته باشید که دو طرف فرش را با جاروبرقی پاک کنید. از بین بردن باقیمانده شامپو برای جلوگیری از آسیب دیدن قسمت پشتی فرش مهم است.

لکه ها را بررسی و اصلاح کنید

با مخلوط کردن چند قطره مایع ظرفشویی در یک فنجان آب گرم می توان بیشتر لکه ها را از بین برد. یک برس موی نرم یا دستمال میکروفایبر را در محلول آغشته کرده و لکه را به آرامی مالش دهید.

فرش را آویزان کنید تا قسمت تمیز شده خشک شود و اطراف ناحیه مرطوب جریان هوا وجود داشته باشد.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: