نظافت فرش های شگی

 

فرش های شگی با طراحی خاص و پرزهای بلندشون جلوه ی متفاوتی به خونه میدن و زیرپای آدم رو حسابی گرم و نرم می کنن. در واقع این فرش ها بخاطر پرزهای انبوه به نگهداری بیشتری نیاز دارن تا زیبا به نظر بیان. خوشبختانه، نظافت فرش های شگی دشوار نیست، فقط به کمی زمان نیاز داره.

 

چند بار درهفته باید تمیز شوند

در حالت ایده آل، اگر منظم تردد پا وجود دارد، باید روزانه جارو برقی بشود تا گرد و غبار را از بین ببرد، به خصوص اگر حیوانات خانگی دارید. حداقل، دو بار در هفته جارو برقی، برای تمیز نگه داشتن کلی لازم است.

لکه ها باید در اسرع وقت پاک شوند تمیز کردن دقیق عمیق ماهانه توصیه می شود.

آنچه نیاز دارید

  • جاروبرقی به همراه سری مبلی
  • جاروب
  • شامپو فرش خشک

لرزش خاک

اگر فرش کوچک است و به راحتی بلند می شود، آن را بیرون برده و بتکانید. روش دیگر برای خلاص شدن از شر گرد و غبار و آلودگی در الیاف این است که فرش را روی نرده یا بند لباس محکم ببندید و به آن با جاروب یا راکت تنیس قدیمی ضربه بزنید. مقدار شگفت انگیزی از خاک آزاد خواهد شد.

فرش را جاروبرقی کنید

بهترین راه برای جاروبرقی فرش شگی استفاده از سری مبلمان است: مکش ملایم تر باعث می شود که حلقه های فرش بیش از حد کشیده نشوند.

 

اگر فقط یک سری تمیز کننده دارید، دستگاه را روی بالاترین میزان قرار دهید و با لوله جارو کنید.

فرش را برگردانید و تنظیمات جاروبرقی را به کمترین تنظیمات تغییر دهید، تا زیر فرش هم تمیز شود. فراموش نکنید که کف و زیر فرش را نیز با جاروبرقی نظافت کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: