نظافت ماشین لباسشویی سطلی

 

بعد از هر بار استفاده،  مقدار کمی خاک، باکتری، رسوبات معدنی از آب و باقیمانده مواد شوینده و نرم کننده پارچه به جا میمونه که داخل ماشین لباسشویی بو میگیره و رگه های سفید روی لباس های تیره ایجاد میکنه و همه ی پارچه ها کدر یا خاکستری میشه!

 

هر ماشین لباسشویی سطلی باید حداقل دو بار در سال به طور کامل تمیز شود. اگر دستگاه پخش خودکار دارید و برای هر بار از آنها استفاده می کنید، برای جلوگیری از گرفتگی باید هر ماه تمیز شوند. از آنجایی که رسوبات معدنی مشابهی که در وان ماشین لباسشویی ایجاد می شوند می توانند شیلنگ های ماشین لباسشویی را نیز مسدود کنند، اگر در منطقه آب سخت زندگی می کنید، باید هر سه ماه یکبار ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

  • اگر لباس‌های شما به‌شدت کثیف شده یا اگر در منطقه‌ای گرم و مرطوب زندگی می‌کنید که احتمال رشد قارچ بالاست، تمیز کردن ماهیانه توصیه می‌شود.

 

ماشین را خالی کنید

بررسی کنید تا مطمئن شوید که مخزن لباسشویی کاملاً خالی از لباس است و در مخزن آن مواد شوینده یا نرم کننده وجود نداشته باشد.

 

تنظیمات دمای آب و چرخه را انتخاب کنید

دمای آب را روی گرمترین آب تنظیم کنید و طولانی ترین چرخه شستشوی موجود را انتخاب کنید.

 

مخزن را با آب پر کنید

اجازه دهید مخزن با آب داغ پر شود.

 

سفید کننده کلر را اضافه کنید

یک چهارم (چهار فنجان) سفید کننده کلر مایع را به درام واشر اضافه کنید.

 

هشدار

سرکه سفید مقطر را با سفید کننده کلر اضافه نکنید. ترکیب این محصولات می تواند گاز سمی کلر تولید کند که حتی در مقادیر کم خطرناک است. اگر به بوی سفید کننده کلر حساس هستید، پنجره ها را باز کنید تا از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید یا در صورت وجود یک پنکه در قسمت لباسشویی خود روشن کنید.

 

اضافه کردن سفید کننده کلر

چرخه شستشوی کامل را اجرا کنید

اجازه دهید ماشین لباسشویی طولانی ترین چرخه شستشو، آبکشی و چرخش خود را طی کند. مهم است که سفید کننده کلر قبل از مرحله بعدی کاملاً شسته شود.

 

تنظیم چرخه شستشو

یک فنجان سرکه سفید مقطر را در یک فنجان مایکروویو یا در یک تابه کوچک روی اجاق گاز گرم کنید. باید خیلی گرم باشه ولی نیازی به جوشیدن ندارد. سرکه گرم شده را داخل مخزن بریزید و اجازه دهید حداقل 15 دقیقه بماند.

اگر مخزن پودر قابل جابجایی یا جدا شدن است، می توان آن را در یک سینک یا سطل مستطیل مهسان پر از آب داغ غوطه ور کرد. یک فنجان سرکه سفید مقطر گرم شده اضافه کنید و اجازه دهید 15 دقیقه خیس بخورد.

پس از 15 دقیقه خیساندن، از یک مسواک قدیمی یا برس بطری کوچک استفاده کنید تا بقایای باقی مانده را که در مخزن پودرها مشاهده می کنید، پاک کنید.

قبل از رفتن به مرحله بعدی، مخزن پودر قابل جابجایی را در ماشین لباسشویی تعویض کنید.

 

دستگاه را دوباره با آب داغ پر کنید

در حالی که مخزن پودر تازه تمیز شده و در جای خود قرار گرفته اند، دوباره ماشین لباسشویی را با آب داغ پر کنید. مطمئن شوید که تنظیمات همچنان در بار زیاد و طولانی ترین چرخه شستشو هستند. قبل از شروع به هم زدن واشر چرخه را متوقف کنید.

 

سرکه سفید مقطر را اضافه کنید

یک لیوان (چهار فنجان) سرکه سفید مقطر را به آب داغ داخل مخزن اصلی اضافه کنید.

 

چرخه شستشو و چرخش را کامل کنید

به ماشین لباسشویی اجازه دهید چرخه شستشو، چرخش و تخلیه را کامل کند.

 

 

 

 

 

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: