نظافت واشر لاستیکی لباسشویی

 

ماشین‌های لباسشویی، به‌ویژه مدل‌های با راندمان بالا، ممکنه رسوب و قارچ بیشتری تولید کنند. دمای گرم، گرد و غبار و باکتری های لباس و محیط تاریک همگی با هم ترکیب میشه و دستگاه شما رو بد بو میکنه.

 

کپک اغلب در پشت واشر لاستیکی جلویی رشد می کند. خوشبختانه، تمیز کردن کپک ساده است و فقط به یک محصول نیاز دارد: سفید کننده کلر.

ماشین لباسشویی را خالی کنید

همیشه با یک ماشین لباسشویی خالی شروع کنید تا لباس ها سفید نشوند. اگر ماشین لباسشویی شما دارای سیستم خودکار برای پخش مواد شوینده یا نرم کننده است، باید خالی از محصول باشد.

 

تنظیمات دستگاه را انتخاب کنید

یک چرخه شستشوی معمولی را انتخاب کنید تا آب کافی در دستگاه جریان یابد. دمای آب را روی گرم یا داغ تنظیم کنید.

 

سفید کننده کلر را اضافه کنید و دستگاه را راه اندازی کنید

یک فنجان یا بیشتر از سفید کننده کلر را درون مخزن بریزید، دستگاه را راه اندازی کنید و اجازه دهید چرخه کامل شود.

 

هشدار

اگر نمی خواهید از سفید کننده کلر استفاده کنید، می توانید به جای آن از یک فنجان پراکسید هیدروژن استفاده کنید. اما پراکسید هیدروژن را با سفید کننده کلر مخلوط نکنید، زیرا می تواند باعث ایجاد بخارات سمی شود.

 

نکته

شوینده های تجاری به شکل های قرص، پودر و مایع موجود هستند. اگر می خواهید از آنها استفاده کنید، دستورالعمل های بسته را به دقت دنبال کنید.

واشر پلاستیکی را تمیز کنید

وقتی چرخه کامل شد، از یک دستمال میکروفایبر مهسان که جذب بالایی دارد، برای خشک کردن اطراف و داخل درب استفاده کنید. این نواحی باید به طور منظم تمیز و نگهداری شوند تا از آب بندی آن اطمینان حاصل شود.

 

برای واشر انعطاف پذیر در را به آرامی جدا کنید تا داخل آن تمیز شود. اینجا معمولا جایی است که کثیفی و باقیمانده مواد شوینده به دام افتاده و کپک شروع به رشد می کند. با پوشیدن دستکش محافظ، یک دستمال میکروفایبر یا مینی برس دلفین و محلولی که از 1/4 فنجان سفید کننده کلر و دو فنجان آب ساخته شده، این ناحیه را تمیز کنید. پس از بین رفتن تمام رسوب، محل را با یک دستمال میکروفایبر خشک کن مهسان خشک کنید.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: