نظافت و مراقبت از میزهای مرمر

 

اگه میز آشپزخونه ی شما از مرمر هست باید حواستون به مراقبت از این سنگ باشه. سنگ مرمر در برابر اسیدها، قلیاها و پاک کننده های ساینده آسیب پذیره. شما هزینه ی زیادی برای تهیه ی این سنگ پرداختید پس بهتره از شوینده های مناسب استفاده کنید. برای اکثر کارهای کوچک نظافت، می توانید از آب معمولی و اسفنج یا پارچه نرم استفاده کنید.

گاهی جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده خانگی خوب برای میزهای مرمر پیشنهاد می شود. می توانید از آن استفاده کنید، اما برای انجام ایمن این کار باید روشی مناسب را دنبال کنید.

 

سنگ مرمر یک سنگ نرم ساخته شده از کربنات کلسیم است. به راحتی کدر و خراشیده می شود. شما باید مراقب باشید که آن را خراش ندهید و از قرار گرفتن در معرض اسید (مانند سرکه) یا عوامل قلیایی قوی مانند آمونیاک و مواد شوینده خودداری کنید. جوش شیرین قلیایی است بنابراین باید با احتیاط از آن استفاده کنید. همچنین یک ساینده ملایم است، بنابراین باید از آن به آرامی استفاده کنید.

 

  • نباید هر روز از جوش شیرین جوش شیرین بر روی سنگ مرمر استفاده شود. استفاده مکرر می تواند میز را کدر کند. هرگز جوش شیرین یا محلول جوش شیرین را بیش از چند ثانیه در تماس با سنگ مرمر خود قرار ندهید.

آنچه شما نیاز دارید

  1. جوش شیرین
  2. آب
  3. دستمال میکروفایبر مهسان
  • هشدار: هرگز از اسکرابر یا برس اسکراب روی سنگ مرمر استفاده نکنید.

نحوه تمیز کردن با جوش شیرین

کمی جوش شیرین روی سطح سنگ مرمر بپاشید. دستمال میکروفایبر مهسان را مرطوب کرده و جوش شیرین را به آرامی با این پارچه نرم به سنگ مرمر بمالید.

سپس با آب بشویید و با یک دستمال میکروفایبر مهسان دیگر خشک کنید.

 

جوش شیرین یک ساینده سبک و ضدعفونی کننده طبیعی است. با این حال، باید مراقب باشید که از آن به آرامی روی سطوح مرمر استفاده کنید. حتی ساینده های سبک می توانند به سطوح آسیب برسانند. مطمئن شوید که تمام جوش شیرین را پاک می کنید، و اثری از آن روی سطوح مرمری شما باقی نمی ماند.

مزایای تمیز کردن با جوش شیرین

ارزان

فاقد مواد شیمیایی سخت

ضد عفونی کننده موثر

لکه بردار موثر

خوشبو کننده موثر

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: