نظافت و مراقبت از میز بازی

این میز با پارچه ای پوشیده شده که ممکنه در اثر ریختن گچ ، دست های کثیف، غذا و نوشیدنی لکه دار بشه. پارچه ای که به آن نمد، پارچه یا روکش میز گفته می شه، به حرکت توپ ها کمک می کنه.

 

رومیزی را برس بزنید

برای پاک کردن گچ، گرد و غبار و پرز از یک برس مخصوص میز بیلیارد استفاده کنید. با جارو کردن هرگونه زباله از چین و چروک ها و اطراف جیب ها شروع کنید. فقط در یک جهت برس بزنید.

برای جلوگیری از سایش و کشش بیش از حد، به شدت برس نزنید و فشار زیادی وارد نکنید. فقط اجازه دهید موهای برس با سطح نمدی تماس پیدا کند.

 

نکته

یک برس بلندتر برای یک میز بیلیارد با اندازه کامل بهترین است زیرا می توانید کار را سریعتر انجام دهید و به راحتی به مرکز میز برسید.

 

لکه ها را از بین ببرید

در حالی که بازیکنان جدی می دانند که غذا و نوشیدنی را دور از میز نگه دارند، حوادثی اتفاق می افتد. اگر مواد جامد غذا روی میز افتاد، آنها را با لبه یک کارت اعتباری بردارید. مالش ندهید، مراحل توصیه شده برای ریختن مایعات را دنبال کنید.

 

هنگامی که هر نوع مایعی روی نمد ریخت، بلافاصله مایع را با یک دستمال میکروفایبر که بدون پرز است پاک کنید. مالش ندهید، فقط پارچه را به آرامی روی محل ریخته شده فشار دهید. از دستمال کاغذی یا دستمال استفاده نکنید زیرا الیاف روی نمد باقی می‌گذارند.

 

برای کمک به رقیق شدن لکه، یک دستمال میکروفایبر مرطوب را روی ناحیه لکه دار فشار دهید. سپس دوباره با یک دستمال میکروفایبر خشک پاک کنید تا مایع جذب شود. اجازه دهید نمد بدون حرارت اضافی در هوا خشک شود. تا زمانی که میز کاملا خشک نشده است، روی میز بازی نکنید.

 

اگر لکه های قابل مشاهده ای وجود دارد، چند قطره از یک شوینده ملایم را با مقداری آب گرم مخلوط کنید. یک دستمال میکروفایبر را در محلول آغشته کنید و نواحی لکه دار را پاک کنید. برای جلوگیری از اشباع بیش از حد نمد، پارچه را به خوبی بچرخانید. با یک پارچه مرطوب آغشته به آب تمیز بشویید و اجازه دهید ناحیه مورد نظر در هوا خشک شود. یا از پاک کننده نمد استخر تجاری استفاده کنید و دستورالعمل های برچسب را دنبال کنید.

 

جاروبرقی

اگر می خواهید از جاروبرقی استفاده کنید، از جاروبرقی بدون مکش قوی استفاده کنید. همیشه از لوازم داخلی استفاده کنید و فقط اجازه دهید موها با سطح نمد تماس داشته باشند. جاروبرقی تهاجمی منجر به کشیدگی و آسیب به سطح نمد می شود.

 

نکاتی برای تمیز نگه داشتن میز

میز بیلیارد را در مواقعی که استفاده نمی کنید پوشیده نگه دارید.

به طور مرتب توپ ها، چوب ها و قفسه ها را تمیز کنید.

نزدیک میز ننوشید، غذا نخورید و سیگار نکشید.

گچ را مستقیم روی میز نزنید.

از دستبند، ساعت یا جواهراتی که ممکن است به نمد گیر کند، استفاده نکنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: