نظافت پاسیوی بتن

 

پاسیوهای بتنی کاربردی، مقرون به صرفه و بادوام هستن. حتی اگه بتن در فضای باز و در معرض آب و هوای سخت و استفاده زیاد باشه، فقط با کمی مراقبت، پاسیوهای بتنی میتونن برای چندین دهه زیبا به نظر برسن.

 

بیشتر پاسیوها فقط یک بار در سال باید تمیز شوند. بهار زمان خوبی برای پاک کردن گل و لای زمستانی است. با این حال، اگر لکه های غذا یا قطرات چربی دارید، بهتر است تمیز کردن را شروع کنید.

 

نکته

  • برای تمیز کردن پاسیو فقط به چند وسیله و کمی تلاش نیاز دارید. اگر بتن به شدت لکه دار شده است، میتوانید از یک ماشین شوینده ی برقی و یک پاک کننده تجاری توصیه شده برای آن استفاده کنید. از مخلوط سرکه و جوش شیرین در ماشین شوینده ی برقی استفاده نکنید.
  • یک روز ملایم و ابری را برای انجام کار انتخاب کنید تا محلول تمیزکننده خیلی سریع تبخیر نشود.

 

پاسیو را پاک کنید

تمام مبلمان، منقل، گیاهان و اسباب بازی ها را از حیاط خارج کنید. از ست جاروب حیاطی برای از بین بردن تمام زباله های سبک استفاده کنید. سپس از یک شلنگ باغبانی با نازل اسپری برای خیس کردن بتن استفاده کنید.

 

پاک کننده ها را مخلوط کنید

یک فنجان جوش شیرین را در یک سطل یا کاسه پلاستیکی بریزید. دو فنجان سرکه سفید مقطر را به آرامی اضافه کنید. این مخلوط کف می کند، اما اگر آن را به آرامی مخلوط کنید، ته نشین می شود. قوام باید مانند سوپ خامه ای باشد – به اندازه ای غلیظ باشد که به سطح بچسبد اما نه آنقدر غلیظ که پخش شود. بسته به اندازه پاسیو، احتمالاً باید مواد را دو یا سه برابر کنید.

 

اسکراب، اسکراب، اسکراب

اجازه دهید مخلوط حدود 30 دقیقه روی سطح بتن بماند. از یک برس اسکراب نایلونی مثل فرچه دلفین یا اطویی مهسان، برای تمیز کردن کل سطح استفاده کنید.

 

بشویید و خشک کنید

محلول پاک کننده را بشویید. مطمئن شوید که روی هر درختچه یا علف کنار پاسیو که ممکن است با سرکه و جوش شیرین پاشیده شده باشد، آب تمیز اسپری می کنید. قبل از تعویض هر گونه مبلمان و لوازم جانبی، اجازه دهید بتن به طور کامل در هوا خشک شود تا از لکه گیری جلوگیری شود.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: