نظافت کفپوش‌های لمینت

مهمترین نکته در زمینه نظافت سطوح لمینت انتخاب کفشوی مناسب است به توصیه متخصصین بهترین کف شوی برای لمینتها، کف شوی میکروفایبر است که شرکت مهسان انواع کوچک و بزرگ آن را با ویژگیهای خاص در لیست محصولات خود دارد. برای تمیز نگهداشتن سطوح لمینت از یک کف شوی خشک میکروفایبر یا جاروبرقی با برس نرم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در جهت خطوط نصب لمینت جارو کنید تا تمام درزهای لمینت هم تمیز شوند. علاوه بر این اگر آب یا هر مایع دیگری روی سطح لمینت ریخت آنرا بلافاصله خشک کرده و جای آنرا تمیز کنید. اینکار از به اصطلاح ( بادکردن) کفپوش جلوگیری می کند.

شستشوی لمینت امری حساس است که بایستی بسته به نیاز انجام شود. اگر لمینت در سطوح دفاتر اداری یا محلهای تجاری باشد که تردد در آنها زیادتر است، شستشوی با آب به صورت روزانه ضروری است. اگر لمینت در منزل یا در محلهای کم تردد باشد شاید شستشوی روزانه ضرورتی نداشته باشد و بتوان آنرا به هفته ای سه یا حتی دوبار تقلیل داد. در این روش کافی است که سطلی از آب داغ (نه آب جوش) و یک کف شوی میکروفایبر داشته باشید. کف شوی را در سطل آب خیس کنید و آنرا خوب فشار دهید تا فقط رطوبت باقی بماند. سپس سطح را از یک گوشه تا گوشه دیگر بشویید و در صورت لزوم کف شوی را مجددا خیس کرده و اینکار را هر چند بار لازم است انجام دهید تا سطح کاملا تمیز شود. سپس آنرا با یک کف شوی خشک میکروفایبر خشک کنید و برق بیندازید.

اما شستشوی فصلی یا ماهانه نیز گاهی ضروی است در این روش یک چهارم فنجان (حدود ۶۰ میلی لیتر) سرکه سفید را به یک لیتر آب اضافه کرده و خوب تکان دهید. سپس آنرا در یک افشانک (اسپری) ریخته و روی سطح اسپری کنید و بلافاصله با دستمال میکروفایبر مرطوب آنرا پاک کنید. اجازه ندهید محلول آب و سرکه به مدت طولانی  روی سطح باقی بماند، زیرا به لایه محافظ روی سطح لمینت صدمه می زند. پس از آن سطح را به روش آب شویی با یک کفشوی میکروفایبر مهسان شستشو دهید تا کاملا آثار سرکه از روی آن محو شود. در آخر با دستمال یا با کف شوی خشک میکروفایبر خشک کنید. بد نیست بدانید که اگر سطح لمینت خیلی کثیف باشد می توانید محلولی از چهار لیتر آب گرم، یک سوم فنجان (۸۰ میلی لیتر) سرکه سفید و ۲۰ میلی لیتر مایع ظرفشویی استفاده کنید. این در صورتیست که سطح چرب یا بسیار کثیف باشد.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: