نکاتی برای استخدام نظافتچی

 

استخدام یه متخصص خونه داری احساس راحتی به ما میده، اما در صورتی که فردی قابل اعتماد پیدا کنید. موافقید؟

 

کارگران مستقل یا شرکتهای نظافتی

تعدادی از خانه داران به عنوان مستقل کار می کنند، اما ممکن است با یک شرکت نظافت بزرگتر که کارمندان خود را استخدام می کند راحت تر باشید.

 مزایا و معایب:

مزیت استفاده از یک شرکت نظافتی این است که آنها وظیفه غربالگری کارکنان را دارند تا اطمینان حاصل شود که سابقه خوبی دارند. از طرف دیگر، اگر می خواهید همان شخص هر هفته خانه شما را تمیز کند، احتمالاً امکانش نیست (گردش مالی در شرکت های نظافت بیشتر است و ممکن است هر بار شخص دیگری را ارسال کنند).

در هر دو حالت مطمئن شوید که شرکت یا شخص، بیمه و وثیقه دارد. اگر فرد چیزی را در خانه شما بشکند یا به آن صدمه بزند یا در حین کار آسیب ببیند، بیمه حمایت می کند.

 

بهترین مکان برای شروع جستجوی خانه دار این است که از خانواده و دوستان خود بپرسید که آیا شرکت یا شخصی دارند که مورد اعتماد باشد.

 

مصاحبه

کمی وقت بگذارید تا سوالاتی مطرح کنید و مطمئن شوید.

چرا آنها خانه داری را به عنوان کار انتخاب کردند؟

منابع، سابقه کار و سابقه جنایی را بررسی کنید. بسیاری از شرکت های خدمات این کارها را از قبل انجام می دهند، اما دقیق باشید و نتایج را بررسی کنید.

 

در مورد هزینه ثابت یا هزینه ساعتی تصمیم بگیرید

ممکن است خانه دار یا شرکت سیاست های غیرقابل مذاکره خود را داشته باشند، اگر ساعتی پرداخت کنید، این نگرانی وجود دارد که فرد کارها را کند انجام دهد تا زمان بیشتری را بگیرد.

 

در مورد وظایف تصمیم بگیرید

برخی از کارهای نظافت خانه استاندارد هستند، مانند جارو کردن، پاک کردن و شستن دوش و توالت. گاهی اوقات، می توانید چند بار در سال، تمیز کردن یخچال یا اجاق ها را به وظایف اضافه کنید.

بیمه ممکن است وظایف خاصی را محدود کند. به عنوان مثال، نظافتچی های خانه اغلب مجاز نیستند قسمت بیرونی پنجره ها را تمیز کنند. کارهایی که مستلزم بالا رفتن از نردبان هستند، مانند تمیز کردن لوسترها و بالای کابینت ها نیز ممکن است رد شود.

 

انتظارات و مرزهای مشخص ایجاد کنید

باید تصویر روشنی از این داشته باشید که خانه دار شما دقیقاً در خانه شما چه خواهد کرد و چه کاری انجام نخواهد داد. در نظر بگیرید که لیستی از کارهای با هرگونه دستورالعمل خاصی که دارید حاضر کنید. مذاکره درباره این موارد قبل از شروع کار کمک خواهد کرد. همچنین ممکن است بخواهید راهی برای درخواست و پرداخت هزینه کارهای اضافی بالاتر از روال معمول نظافت داشته باشید. اگر نمی خواهید خانه دار از تلفن، رایانه و تلویزیون استفاده کند، اکنون زمان آن است که بر هر یک از این مرزها تاکید کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: