نکاتی برای نظافت اسباب بازی های غیر قابل شستشو

 

اگه روی اسباب بازی برچسبی هست که نوشته غیر قابل شستشو ، بخاطر الیاف و اجزای درون اونه. اسباب‌بازی ممکنه شامل یک جزء مکانیکی، یک عنصر موسیقی یا دارای تزئینات چسبانده شده باشه که در برابر آب مقاومت نمی‌کنه. سه راه برای تمیز کردن حیوانات عروسکی غیرقابل شستشو وجود داره:

 

با یک پارچه سفید شروع کنید. از پارچه های رنگی که باعث انتقال رنگ می شود استفاده نکنید. پارچه را در محلولی از یک قاشق چایخوری ماده شوینده ملایم و یک فنجان آب خنک ساده فرو کنید. لکه ها را بمالید و با پارچه تمیز کنید.

همچنین می توانید محلولی از سفید کننده اکسیژن دار و آب درست کنید. دستورالعمل های بسته ی شوینده را برای مخلوط کردن با آب دنبال کنید.

نکته: از محلول های سفید کننده اکسیژن روی اسباب بازی های پشمی یا چرمی استفاده نکنید.

 

تمیز کردن نقطه ای حیوان عروسکی

 

شسته و در جریان هوا خشک کنید

باقیمانده محلول شوینده با یک پارچه آغشته به آب ساده پاک کنید. قبل از دست زدن به اسباب بازی اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شود.

 

بوها را با جوش شیرین جذب کنید

عروسک را در کیسه ای قرار دهید و جوش شیرین یا نشاسته ذرت بپاشید و به شدت تکان دهید. مواد خشک هر گونه چربی، بو و گرد و غبار را جذب می کنند. اسباب بازی را از کیسه خارج کرده و آن را تکان دهید یا با استفاده از برس جاروبرقی با دقت جارو بکشید.

 

نکاتی برای تمیز نگه داشتن حیوانات پر شده و اسباب بازی ها

  • اگر اسباب‌بازی مورد علاقه است و می‌دانید (یا فاقد برچسب است)، غیرقابل شستشو است، ممکن است زمان جراحی فرا رسیده باشد. یک درز کناری را با احتیاط شکافته و مواد و اجزا را خارج کنید. پوست بیرونی را با یک شوینده ظریف و آب خنک با دست بشویید و صاف پهن کنید تا در هوا خشک شود. الیاف داخلی را دوباره به داخل پوسته برگردانید. اسباب بازی را با دقت بدوزید.
  • اسباب بازی ها را به صورت دوره ای از نظر پارگی، دکمه های آویزان، چشم های شل یا تزئینات بدون چسب بررسی کنید. به سرعت تعمیرات را انجام دهید تا از مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.
  • همیشه عروسکی که برای تسکین یک کودک بیمار استفاده شده، بشویید و تمیز کنید.
  • اگر عروسکی لباس های پارچه ای رنگی پوشیده است، آزمایش رنگ انجام دهید تا مطمئن شوید تمیز کردن، اسباب بازی را خراب نمی کند. یک قطره کوچک از مواد شوینده رقیق شده را روی یک نقطه پنهان بمالید و اگر رنگ آن از بین رفت، فقط از آب برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • یک اسباب بازی قابل شستشو را با استفاده از ضدعفونی کننده لباس در محل شستشو ضد عفونی کنید. به عروسک مواد ضد عفونی کننده اسپری نکنید زیرا اسپری می تواند پوست حیوان را خراب کند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: