نکاتی درباره تمیز کردن تخته آشپزخانه

 پس از هربار خرد کردن میوه یا سبزی روی سطح تخته آشپزخانه، روی سطح آن مقداری سرکه سفید ریخته و با دستمال خیس میکروفایبر آنرا تمیز کنید. در مورد تخته های پلاستیکی پس از استفاده از سرکه می توانید با آب گرم آبکشی کنید.

نکته دوم:

 اگر تخته آشپزخانه بوی گوشت یا مرغ و ماهی گرفته، روی سطح آن جوش شیرین بپاشید و سپس سرکه سفید اسپری کنید و بگذارید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی آن بماند. تشکیل حباب روی سطح تخته نشانه واکنش سرکه با جوش شیرین است. پس از سپری شدن حداکثر ۱۰ دقیقه سطح را با دستمال میکروفایبر خیس تمیز کرده و در صورت لزوم با آب گرم آبکشی کنید.

نکته سوم:

گاهی پس از پاکسازی سطح تخته آشپزخانه با سرکه سفید، بو و یا رنگ مواد پروتئینی بویژه گوشت، مرغ یا ماهی باقی می ماند، در این حالت سطح تخته را با دستمال میکروفایبری که به مایع سفیدکننده آغشته کرده اید پاک کنید، به یاد داشته باشید پس از آن حتما تخته را با آب گرم آبکشی کنید.

نکته چهارم:

درصورتیکه هر بار پس از خوردکردن سبزیجات بودار مثل سیر و پیاز یا گوشت و مرغ و ماهی، روی سطح تخته را یک برش لیمو تازه تمیز کنید نیاز به پاکسازی تخته آشپزخانه کمتر پیش می آید.

نکته پنجم:

اگر کثیفی به برشها و شیارهای سطحی تخته نفوذ کرده، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری نمک آشپزخانه و یک قاشق آب را به خوبی مخلوط کنید و با یک برس مهسان بخوبی روی سطح و داخل شیارها و برشهای می مالیم سپس با آب داغ آبکشی می کنیم.

نکته ششم:

برای درخشان شدن سطح تخته آشپزخانه کافی است یک قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با هم مخلوط کرده به روش قبلی روی سطح می مالیم و سپس با آب گرم آبکشی می کنیم.

نکته هفتم:

برای ضدعفونی کردن سطح تخته آشپزخانه یک قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده را در دو لیتر آب حل کرده و سپس با فروبردن دستمال میکروفایبر در آن سطح تخته را به خوبی شسته و ضدعفونی کنید. پس از آن تخته آشپزخانه را آبکشی نمائيد.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: