نکاتی در مورد البسه پلی استر

 

اتو کردن

یکی از مهمترین ویژگی های لباس های پلی استر، بدون چین و چروک بودن آن است. اگر به شدت چروک شود، صاف شدن آن سخت است. بهترین راه برای از بین بردن چین و چروک اتو کردن با بخار بر روی حرارت متوسط ​​است.

 

نگهداری لباس های پلی استر

لباس های پلی استر را می توان آویزان کرد یا روی هم چید. اگر لباس های پلی استر را تا کنید، آنها چروک می شوند. لباس های پلی استر را می توان با خیال راحت در وان پلاستیکی ذخیره کرد یا در کیسه پوشاک آویزان کرد تا از آنها برای نگهداری طولانی مدت در برابر گرد و غبار محافظت شود. قطعات پلی استر بافته شده را تا کنید و آنها را در کشوها قرار دهید. اقلام محکم بافتنی، مانند پیراهن، لباس یا شلوار ، می توانند آویزان شوند.

 

تعمیرات

دوختن درزهای لباس پلی استر به سادگی با دست یا با چرخ خیاطی تعمیر می شود. با این حال، سوراخ های بدنه پارچه قابل ترمیم نیست. سوراخ ها معمولاً در صورت رها شدن بزرگتر نمی شوند. برای اجناس گران قیمت، با یک خیاط حرفه ای مشورت کنید.

لکه روی لباس های پلی استر

در برخورد با پلی استر، باید از کلر اجتناب کرد، زیرا لایه بیرونی فیبر را از بین می برد و هسته داخلی زرد را نشان می دهد. در عوض، سفید کننده اکسیژن دار و آب گرم را انتخاب کنید. طبق دستورالعمل بسته بندی، آب و محلول سفید کننده اکسیژن کافی را مخلوط کنید تا پارچه به طور کامل در آب فرو رود. اجازه دهید لباس های آلوده چند ساعت در محلول خیس شوند و سپس طبق معمول بشویید.

 

نکاتی در مورد شستن لباس های پلی استر

  • ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید، لباس ها باید آزادانه در اطراف آن حرکت کنند.
  • لباس را بلافاصله در پایان چرخه درآورید.
  • لباس ها را بعد از خشک شدن روی چوب لباسی آویزان کنید تا چین و چروک ها در عرض چند ساعت شل شده و از بین بروند.
  • لباس پلی استر ممکن است سفت باشد، بنابراین در صورت تمایل نرم کننده را برای شل شدن الیاف اضافه کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: