هیدروژن پراکسید چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (بخش دوم)

از لکه های عرق زیر بغل پیراهن های سفید خلاص شوید

1/4 فنجان پراکسید هیدروژن ، 1/4 فنجان جوش شیرین و 2/4 فنجان آب را در یک کاسه مخلوط کنید. با استفاده از یک برس موی نرم محلول را در لکه های زیر بغل قرار داده و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه بماند. یک اسکراب نهایی دیگر به آن بدهید و سپس طبق معمول بشویید.

نفس راحت تر

رطوبت گیرها و رطوبت سازها به دلیل رطوبت و گرمای جمع شده، زمینه های مناسبی برای تولید کپک ها هستند. آنها را ماهیانه با استفاده از محلول نصف آب و نیمی از پراکسید هیدروژن تمیز نگه دارید.

کشتن گرد و غبار

ریزگردها با تکه های کوچکی از پوست که در خانه ها، به ویژه در اتاق خواب می ریزیم، رشد می کنند. به تشک خود یک اسپری با پراکسید هیدروژن بدهید تا حشرات را از بین ببرد. قبل از بازسازی تختخواب با ملافه تمیز اجازه دهید تشک کاملاً خشک شود.

باغ خود را رشد دهید

این مولکول اکسیژن اضافی موجود در پراکسید هیدروژن توانایی گیاه را در جذب مواد مغذی از خاک افزایش می دهد. یک قاشق چای خوری پراکسید هیدروژن را در یک گالن آب در دمای اتاق مخلوط کنید. بلافاصله از آن برای کوددهی گیاهان داخل و خارج استفاده کنید.

از گیاهان در برابر بیماری محافظت کنید

حشرات، قارچ ها و بیماری های گیاهی به راحتی از گیاهی به گیاه دیگر منتقل می شوند. از پراکسید هیدروژن برای سالم سازی وسایل باغ مانند قیچی هرس استفاده کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: