هیدروژن پراکسید چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (بخش اول)

پراکسید هیدروژن بطری قهوه ای تیره دارد زیرا در معرض گرما، نور و هوا به آب ساده تجزیه می شود. تجزیه آن سمی نیست. حدودا تا یک ماه بعد از باز کردن، از بطری استفاده کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشد، البته تا حدود شش ماه پس از باز شدن قابل استفاده است.

بهداشت و زیبایی ابزارهای مانیکور

هر بار که از موچین، ابزار مانیکور یا پدیکور و فر کننده مژه استفاده می کنید، آنها با ذرات بدن و باکتری ها در تماس قرار می گیرند. غوطه وری یا مالش دادن با کمی پراکسید هیدروژن باعث تمیز شدن ابزار و جلوگیری از عفونت می شود.

مسواک و محافظت دهان

مسواک ها، نگهدارنده ها و محافظ های دهان می توانند با خیساندن سریع در پراکسید هیدروژن ضد عفونی شوند. قبل از استفاده هر یک از آنها را با آب ساده بشویید.

خوردن این ماده حتی در غلظت 3 درصدی نیز می تواند باعث ایجاد تاول در دهان، استفراغ و ناراحتی شکمی شود.

پاهایی با بوی شیرین و زیبا داشته باشید

پاهای بد بو با باکتری هایی که بو را بوجود می آورند پوشانده شده است. پا را با یک قسمت پراکسید هیدروژن در سه قسمت آب گرم مخلوط کنید. همین روش به محافظت در برابر گسترش قارچ پا ورزشکار و حتی نرم شدن پینه و میخچه کمک می کند.

اسفنج های آشپزخانه را تازه و ضد عفونی کنید

اسفنج های آشپزخانه برخی از باکتری های ترسناک مانند سالمونلا را در خود جای داده اند. آنها را روزانه با محلول 50 درصد آب و 50 درصد پراکسید هیدروژن ضد عفونی کنید.

تخته های برش را بدون باکتری نگه دارید

هر بار که از تخته های برش چوبی یا پلاستیکی استفاده می کنید، خراش های کمی ایجاد می شود که می تواند باکتری ها را به دام بیندازد. پراکسید هیدروژن باعث می شود که استفاده از آن ایمن باشد.

یخچال خود را تمیز کنید

بعد از اینکه یخچال خود را تمیز کردید، داخل آن را با پراکسید هیدروژن اسپری کنید تا باکتری های طولانی مدت از بین بروند. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را با آب ساده و دستمال میکروفایبر مهسان پاک کنید.

لباس سفید

اگر دوست ندارید از سفید کننده کلر استفاده کنید، مقداری پراکسید هیدروژن به جای آن به لباس سفید اضافه کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: