پارچه های بامبو را چگونه باید شست؟

 

شاید براتون عجیب باشه که از بامبو هم میشه پارچه ساخت! این محصول ارگانیک در حال حاضر تولید میشه و ما برای حفظ لطافت و نرمی اون، روش شستشویی مناسب رو اینجا نوشتیم.

ژاکت ها و لوازم جانبی بافتنی ساخته شده از الیاف بامبو باید با دست شسته شوند تا از کشش جلوگیری شود.

هرگونه لکه

استفاده از لکه بر آنزیمی یا مقدار کمی از شوینده های سنگین برای لکه های روی پارچه های بامبو بی خطر است. مقدار کمی را روی ناحیه لکه زده قرار دهید و اجازه دهید حداقل 15 دقیقه قبل از شستشو بماند. برای از بین بردن لکه های خاص، دستورالعمل های مربوط به آن نوع لکه را دنبال کنید.

از سفید کننده کلر خودداری کنید

پارچه های بامبو با سفید کننده کلر ضعیف می شوند. اگر پارچه نیاز به سفید شدن یا روشن شدن دارد، از یک محلول سفید کننده مبتنی بر اکسیژن استفاده کنید. اگر ملحفه و حوله های بامبو نیاز به ضدعفونی دارند، روغن کاج یا ضد عفونی کننده فنلی را انتخاب کنید.

شوینده انتخاب کنید

بامبو را می توانید با مواد شوینده معمولی شستشو دهید.

تنظیم ماشین لباسشویی و دمای آب

چرخه ملایم تا متوسط برای لباس های بامبو بهترین زیرا انعطاف و کیفیت آن حفظ می شود.

 

اگر لباس زیاد کثیف نیست، از آب سرد استفاده کنید. برای وسایل بسیار کثیف و روتختی و حوله های بامبو، دمای آب گرم را در ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید اما هرگز از آب داغ استفاده نکنید که باعث آب رفتن بامبو می شود.

خشک کردن

بامبو باید با هوا و آویزان شدن خشک شوند تا از کشش جلوگیری شود. در صورت نیاز به خشک شدن سریعتر، کمی حرارت مجاز است اما درجه حرارت بالا در خشک کن می تواند ملحفه و لباس های بامبو را کوچک کند.

اتو کردن

دمای اتو را پایین نگه دارید، از اتوی خشک (بدون بخار) استفاده کنید، دمای بسیار بالا هنگام اتو کردن می تواند الیاف بامبو را بسوزاند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: