پاک کردن رنگ مو از روی مبل و فرش

 

از بین بردن لکه های رنگ مو از روی اثاثیه و فرش صبر و دقت بیشتری می طلبه چون نمیشه اونها رو برای ساعت ها خیس کرد یا توی ماشین لباسشویی انداخت. همیشه لکه رو در اسرع وقت رفع کنید و مراقب باشید که لکه پخش نشه.

 

قسمت های جامد را از روی اثاثیه یا فرش بردارید

با استفاده از یک قاشق یا چاقوی مربا خوری مواد جامد رنگ مو را از روی سطح اثاثه یا فرش جمع کنید. از مالش خودداری کنید زیرا رنگ را بیشتر به داخل الیاف فشار می دهد.

 

با محلول پاک کننده لکه را رفع کنید

در یک کاسه کوچک غیر فلزی، محلولی از دو فنجان آب خنک، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید مقطر و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه سفید تمیز، اسفنج یا سواب پنبه ای (بسته به اندازه لکه)، این محلول را روی لکه بمالید. از لبه های بیرونی شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید. این کار باعث می شود لکه بزرگتر نشود. برای جلوگیری از خیس شدن بیش از حد فرش تا حد امکان از محلول کمتری استفاده کنید.

 

با دستمال کاغذی پاک کنید و در صورت لزوم تکرار کنید

با انتقال رنگ از پارچه به دستمال کاغذی، لکه را پاک کنید. در صورت نیاز تکرار کنید. ممکن است لازم باشد محلول را به مدت 10 یا 15 دقیقه روی لکه بگذارید، به خصوص اگر لکه قدیمی تر باشد.

 

در صورت لزوم، الکل را امتحان کنید

اگر لکه تکان نمی خورد، یک سواب پنبه ای را به الکل آغشته کنید و روی ناحیه لکه دار بمالید و سپس با یک دستمال کاغذی سفید تمیز آن را پاک کنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که رنگ دیگری به دستمال کاغذی منتقل نشود.

 

از بین بردن آثار رنگ روی فرش سفید

برای از بین بردن آثار رنگ مو روی فرش سفید یا اثاثه یا لوازم داخلی، مراحل قبلی را دنبال کنید و سپس یک سواب پنبه ای را در محلول سه درصد پراکسید هیدروژن آغشته کنید. ناحیه لکه دار را بمالید و اجازه دهید پراکسید هیدروژن برای دو یا سه دقیقه بماند.

 

شستشوی نهایی

هنگامی که لکه از روی فرش یا اثاثه یا لوازم داخلی پاک شد، محل لکه را با یک پارچه سفید تازه و تمیز و آب خنک ساده اسفنج کنید. آب را با دستمال کاغذی تمیز پاک کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

اگر پس از انجام هر یک از این درمان ها، لکه روی لباس، فرش یا اثاثه یا لوازم داخلی باقی بماند، رنگ را نمی توان پاک کرد.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: