پاک کردن لکه های آووکادو

 

به لطف پیشرفت پرورش گیاهان و حمل و نقل، آووکادو در تمام طول سال در دسترسه. آووکادو چه در سالاد، چه به عنوان غذای اصلی یا در ساندویچ، خوشمزه است. اما ممکنه لکه های ناخوشایندی را روی لباس، فرش و اثاثه یا لوازم داخلی به جای بگذارن.

 

آووکادو نوعی توت با یک دانه است. برخلاف سایر انواع توت ها، رنگ طبیعی زیادی ندارند که بتواند پارچه را لکه دار کند، اما حاوی سطح بالایی از چربی است که می تواند لکه روغنی به جا بگذارد. مانند هر لکه دیگری، مهم است که آن را در اسرع وقت درمان کنید.

ابتدا با یک چاقو یا قاشق، بخش اضافی را از سطح پارچه جدا کنید. سعی کنید لکه را به الیاف پارچه فشار ندهید. هرگز پارچه مالش ندهید زیرا لکه را به عمق فرو می برد.

در صورت امکان، ناحیه لکه‌دار را با نگه داشتن آن در زیر شیر آب سرد بشویید. از سمت پشت پارچه بشویید تا لکه از الیاف خارج شود. اگر نمی توانید ، یک پارچه یا دستمال کاغذی سفید را در آب معمولی فرو کنید و لکه را پاک کنید. سپس از یک پارچه سفید خشک برای جذب رطوبت استفاده کنید.

در اسرع وقت، با اسپری یا ژل پاک کننده لکه بر پایه آنزیم رفع روغن یا کمی شوینده مایع سنگین اقدام کنید. لکه بر را با یک برس دلفین مهسان یا انگشتان خود روی لکه بمالید. اجازه دهید حداقل پانزده دقیقه قبل از شستشو همانطور که روی برچسب مراقبت توصیه شده است، بماند.

قبل از انداختن لباس در خشک کن داغ، ناحیه لکه دار را بررسی کنید. اگر لکه از بین نرفت، درمان لک را تکرار کنید. گرمای زیاد ممکن است لکه را – به خصوص روی الیاف مصنوعی – تثبیت کند و پاک کردن آن را بسیار سخت‌تر کند.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: