پاک کردن لکه ی قیر

قیر اندود کردن سقف ها کار سخت و پر زحمتیه. اگه لباس یا روی فرش لکه قیر ریخته، محو کردن این لکه های روغنی غیرممکن نیست. اما یه کم زحمت داره و توجه فوری لازمه.

• قبل از شروع

اولین قدم برای هر نوع پارچه ای یکسان است: قبل از استفاده از هرگونه شوینده، قیر را با انجماد سفت کنید و تا جایی که می توانید به آرامی خرد کنید.
اگر لکه روی لباس، ابریشم یا پارچه قدیمی است آن را به روش نظافت خشک برطرف کنید، تا جایی که ممکن است آن را بردارید و سریع به خشکشویی بروید.

1. چگونه لکه های قیر را از روی لباس پاک کنیم

هرگز سعی نکنید قیر را در حالی که نرم است پاک کنید زیرا فقط آن را به عمق الیاف فشار می دهید. بگذارید قیر سرد و سفت شود. تکه های یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، کیسه را روی لکه قرار دهید تا سفت شود. وقتی قیر سفت شد، از یک چاقوی کره خوری یا لبه کارت اعتباری استفاده کنید و آن را بردارید.

2. از پاک کننده لکه استفاده کنید

وقتی تکه های جامد قیر را برداشتید، قسمت مومی لکه را با یک پاک کننده لکه بر پایه آنزیم برطرف کنید. با یک برس دلفین مهسان روی لکه کار کنید و اجازه دهید تا حداقل 15 دقیقه به پارچه نفوذ کند.

3. با شوینده لباس های سنگین شستشو دهید

اگر لکه پاک کن ندارید، لکه را با کمی شوینده مایع سنگین که حاوی آنزیم های پاک کننده لکه به اندازه کافی برای شکستن مولکول ها است (مانند Tide یا Persil) برطرف کنید. لکه را به آرامی با یک برس نرم و در آب داغ بشویید.

4. برطرف کردن هرگونه تغییر رنگ

اگر اثری از لکه قیر روی لباس باقی ماند، یک محلول سفید کننده بر پایه اکسیژن و آب سرد مخلوط کنید. دستورالعمل ها را در مورد میزان محصول در هر گالن آب دنبال کنید. لباس را کاملاً زیر آب قرار دهید و اجازه دهید حداقل 8 ساعت خیس بخورد. لکه را بررسی کنید. اگر از بین رفت، طبق معمول بشویید. اگر باقی ماند، یک محلول تازه را مخلوط کرده و تکرار کنید. ممکن است چندین بار برای از بین بردن لکه نیاز باشد بنابراین صبور باشید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: