پاک کردن لکه ی ژله از روی فرش و مبل

 

وقتی ژله روی فرش یا مبل میریزه خیلی سریع وارد عمل بشید و برای پاک کردن لکه اقدام کنید.

 

اول اگر قطعات بزرگی وجود دارد، بردارید.

در مرحله بعد، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، نصف فنجان سرکه سفید مقطر و دو فنجان آب گرم را مخلوط کنید. از یک پارچه سفید تمیز و مینی برس دلفین مهسان استفاده کنید تا محلول را در ناحیه موردنظر بزنید. از لبه های بیرونی به سمت مرکز کار کنید تا از پخش شدن لکه جلوگیری شود.

 

محلول پاک کننده را با یک پارچه سفید تمیز و خشک پاک کنید تا دیگر رنگی منتقل نشود. یک پارچه سفید تمیز را به آب معمولی آغشته کنید تا منطقه را “آبکشی” کنید. حذف تمام باقی مانده صابون بسیار مهم است زیرا می تواند خاک را جذب کند.

 

اگر لکه از بین رفت، اجازه دهید فرش در هوای دور از گرمای مستقیم خشک شود. در صورت باقی ماندن لکه، محلول سفید کننده اکسیژن و آب سرد را طبق دستور شوینده مخلوط کنید. برای اضافه کردن محلول سفید کننده اکسیژن روی فرش از یک مینی برس دلفین مهسان استفاده کنید. اجازه دهید حداقل یک ساعت بماند. این کار را تکرار کنید تا تمام لکه از بین برود. اجازه دهید فرش در هوا خشک شود و سپس با جاروبرقی الیاف فرش را بلند کنید.

 

برای از بین بردن لکه های ژله از مبلمان، از همان محلول ها و تکنیک های تمیز کردن فرش استفاده کنید. مراقب باشید که پارچه را بیش از حد خیس نکنید، زیرا رطوبت بیش از حد می تواند مشکلاتی برای مبل ایجاد کند. اجازه دهید اثاثه یا لوازم داخلی به دور از نور خورشید و گرمای مستقیم خشک شود.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: