چرا لبه های فرش کدر و کثیف می شود؟

لبه های فرش شما بیش از حد تیره و کثیف میشه؟ احتمالاً مشکلی دارید که بهش گرفتگی فیلتراسیون میگن.

 

گرفتگی وقتی رخ می دهد که سرعت ورود هوا نسبت به سرعت خروج، پایین تر باشد. سپس هوا به دنبال راه های فرار جایگزین است که نهایتاً  در فاصله بین فرش و قرنیز دیوار فرود می آید.

آلاینده های رایجی که می توانند به این مشکل کمک کنند شامل دود سیگار و شمع، روغن های پخت و پز، خاکستر شومینه و گرد و غبار است.

این مشکل به میزان نظافت شما در منزل مربوط نیست. حتی اگر روزانه جارو برقی بکشید و همیشه خانه را تمیز و مرتب نگه دارید، باز هم این مشکل ظاهر می شود.

 

چگونه می توانید از گرفتگی فیلتراسیون خلاص شوید؟

حذف این نوع تیرگی بسیار دشوار است. ذرات بسیار ریز هستند و بین الیاف فرش قرار می گیرند. در برخی موارد شدید، ممکن است امکان حذف کامل آثار خاک وجود نداشته باشد.

و گاهی بهتر است اجازه دهید متخصصان آن را رفع کنند. با شرکت قالیشویی محلی خود تماس بگیرید، وضعیت را توضیح دهید و مشاوره بخواهید.

 

چگونه از آلودگی فیلتراسیون جلوگیری می کنید؟

یک ضرب المثل قدیمی در اینجا صدق می کند: پیشگیری بهتر از درمان است.

با سیستم HVAC شروع کنید

اولین قدم برای جلوگیری این است که از تمیز بودن مجاری محل مطمئن شوید. کارشناسان توصیه می کنند که تمیز کردن دائمی مجاری شما یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این آلودگی در فرش است.

اطمینان حاصل کنید که فیلتر HVAC (شومینه/کولر) خود را به طور منظم تعویض کنید. این فیلتر بخش خوبی از آلاینده های موجود در هوا را به دام می اندازد و از عبور آنها از طریق سیستم مجاری و بیرون آمدن به مناطق اصلی خانه جلوگیری می کند.

 

حذف شکاف ها

یکی دیگر از راه ها، از بین بردن شکاف هایی است که هوا به دنبال فرار از آن است. تا جایی که ممکن است، درهای داخلی اتاق ها را باز نگه دارید تا هوا بتواند آزادانه حرکت کند و به سمت پایین و داخل فرش حرکت نکند.

 

آلاینده ها را کاهش دهید

در نهایت، برخی از تغییرات در شیوه زندگی ممکن است به کاهش مشکل کمک کند. از استعمال دخانیات در داخل منزل خودداری کرده و روشن کردن شمع در منزل را کم کرده یا از آن خودداری کنید. اگر از محیط و عطر شمع ها لذت می برید، سعی کنید از شمع های بدون شعله با باتری استفاده کنید. با جاروبرقی مکرر و گردگیری کامل، اطمینان حاصل کنید که خانه شما تا حد ممکن عاری از گرد و غبار است.

گردگیر میکروفایبر مهسان با قدرت جذب بالا، از محصولاتی است که در این بخش کمک زیادی به شما می کند.

 

و اگر نمی توانید بر مشکلات غلبه کنید …

فرش های رنگ روشن تر مشکل را تا حد زیادی بیشتر از فرش های تیره نشان می دهند. اگر متوجه شدید که علیرغم تمام تلاش خود، مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است فرش خود را با رنگ تیره تر جایگزین کنید تا مشکل را پنهان کرده و به خودتان آرامش خاطر دهید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: