چربی سوخت ها و گاراژ

 

 

لکه های نفت خام باعث میشه لباس ها بیش از حد معمول قابل اشتعال باشن. این لباس ها را نباید با لباس های دیگه شست. اگه بعد از شستشو همچنان بوی سوخت احساس میشه، حوله یا لباس رو در خشک کن قرار ندید. برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی، بهتره همه چیز با هوا خشک بشه.

 

همانطور که برای هر لکه چربی پیشنهاد می شود، لکه را با یک شوینده بر پایه حلال یا مواد شوینده سنگین رفع کنید و در آب داغ بشویید. پس از شستن، لباس های شسته شده را بررسی کنید و در صورت لزوم شستشو را تکرار کنید.

 

چگونه لکه های گریس را از روی فرش پاک کنیم

  • چه لکه از مواد غذایی رها شده باشد و چه چربی از گاراژ باشد، نکته کلیدی این است که به سرعت لکه را درمان کنید. با استفاده از یک چاقو، تا جایی که ممکن است مواد جامد گریس را از الیاف جدا کنید. مالش ندهید زیرا فقط روغن را به عمق فرش فرو می برد و لکه را بزرگتر می کند.

  • روی لکه را با نشاسته ذرت، جوش شیرین یا پودر تالک بپوشانید تا روغن جذب شود. اجازه دهید پودر حداقل پانزده دقیقه روی لکه بماند. برای حذف پودر از جاروبرقی استفاده کنید.
  • با رعایت دستورالعمل های محصول، لکه را با یک حلال تمیز کننده خشک پاک کنید. از یک پارچه سفید یا دستمال کاغذی تمیز استفاده کنید. تا زمانی که روغن بیشتری از فرش به پارچه منتقل نشود به این کار ادامه دهید.
  • اگر حلال خشکشویی یا محصول شستشوی فرش ندارید، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی دستی را در دو فنجان آب داغ مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری آمونیاک خانگی اضافه کنید. لکه را با یک اسفنج آغشته به محلول تمیز کننده و سپس با یک حوله کاغذی خشک پاک کنید تا لکه پاک شود.
  • مطمئن شوید که محل را با یک دستمال میکروفایبر مهسان، آغشته به آب معمولی “بشویید” تا باقی مانده صابون که در واقع خاک بیشتری را جذب می کند، پاک شود. مراحل تمیز کردن را تکرار کنید تا جایی که لکه دیگری باقی نماند.

 

چگونه لکه های چربی را از روی اثاثیه یا لوازم داخلی پاک کنیم

از همان روش‌های تمیز کردن و محصولات توصیه شده برای فرش می‌توان برای پاک کردن لکه‌ها از روی اثاثیه یا لوازم داخلی استفاده کرد. اگر از مراحل تمیز کردن مرطوب استفاده می کنید، مراقب باشید که پارچه را بیش از حد خیس نکنید زیرا رطوبت بیش از حد در کوسن ها می تواند مشکل ایجاد کند.

اگر روکش ابریشم یا قدیمی دارید، نشاسته ذرت بپاشید و قبل از اقدام برای پاک کردن لکه یا یافتن نکات بیشتر لکه بری، با یک متخصص تماس بگیرید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: