چرم و خز طبیعی گوسفند

 

کت‌ها، دمپایی‌ها و کیف‌های این نوع چرم، شیک و بادوامن و گرمای خیلی بالایی دارن. این نوع چرم از پوست یه تیکه ی گوسفند بریده شده، دباغی شده، فرآوری شده و با پشم دست نخورده رها شده. یه طرفش روکش چرم جیر و طرف دیگر پشمی هست.

با مراقبت مناسب از این نوه پشم، با افزایش سن، انعطاف پذیرتر و راحت تر می شود. در این پست یاد میگیرید که چگونه لباس‌ها، کفش‌ها و لوازم جانبی از این نوع را به بهترین شکل حفظ کنید.

لکه های تازه باید فوراً درمان شوند، چه در سمت جیر باشند و چه در سمت پشم. حداقل هر هفته، از یک مینی برس دلفین استفاده کنید تا گرد و غبار را از سمت جیر پاک کنید. با به تاخیر انداختن این کار، باید تمیزکاری حرفه ای انجام دهید. اگر در باران گرفتار شدید، اجازه دهید به آرامی به دور از گرما یا نور خورشید خشک شود. سپس می توانید از برس جیر برای بلند کردن قسمت هایی که له شده است استفاده کنید.

اگر در کت شما بوهای ناشی از تعریق ایجاد شده یا دارای لکه جدی است، باید به طور حرفه ای تمیز شود.

هر نوع لباس یا لوازم جانبی پشمی باید همیشه قبل از قرار دادن در انبار در پایان فصل تمیز شود.

نکته

اگرچه لکه‌های روی کت‌ها، چکمه‌ها و دمپایی‌ها را می‌توان در خانه تمیز کرد، اما اگر به درستی انجام نشود ممکن است پوست را سفت و شکننده کند. ترجیحاً لکه گیری نقطه ای را خودتان انجام دهید و شستشوی کلی را به متخصصین بسپارید.

خاک سطحی را حذف کنید

در حالت ایده‌آل، پس از هر بار پوشیدن، سمت جیر کت‌ها، چکمه‌ها و کیف‌ها باید با استفاده از یک برس جیر نرم زده شود تا گرد و غبار و خاک از روی سطح پاک شود. برس زدن مکرر از نشستن بیشتر خاک در پوست و ایجاد لکه جلوگیری می کند.

سمت پشمی باید برای هرگونه خاک قابل مشاهده بررسی شود. از موچین استفاده کنید تا هر گونه زباله مانند برگ ها، نخ ها یا موهایی که در الیاف مجعد گیر کرده اند را پبردارید.

 

رفع لکه های مرطوب

اگر غذا در دو طرف لباس فرود آمد، باید در اسرع وقت تمیز شود.

هر گونه مواد جامد را با یک چاقو یا لبه کارت اعتباری بردارید. هرگز لکه را مالش ندهید، زیرا این فقط ماده را به عمق الیاف فشار می دهد.

هنگامی که مواد جامد از بین رفت، از یک پارچه سفید یا دستمال کاغذی استفاده کنید تا رطوبت را تا حد ممکن از بین ببرید. بدون مالش!

اجازه دهید ناحیه لکه دار به طور طبیعی در هوا خشک شود. پس از خشک شدن لکه راحت تر درمان می شود. ابتدا از ملایم ترین روش استفاده کنید و در صورت نیاز روش های جدی تر را امتحان کنید. در آخر، ناحیه مورد نظر را با برس جیر برس بزنید تا پوست را ترمیم و صاف کنید.

  • به آرامی ناحیه مورد نظر را با یک دستمال میکروفایبر مهسان مالش دهید تا مواد خشک شده را از بین ببرید.
  • از یک پاک کن مدادی یا پاک کن خمیری هنری استفاده کنید تا به آرامی لکه را پاک کنید.
  • به عنوان آخرین راه حل، به آرامی ناحیه لکه دار را با سوهان ناخن سنباده بکشید تا مواد خشک شده را از بین ببرید.

 

از بین بردن لکه های روغنی

لکه های روغنی تازه را با یک دستمال کاغذی پاک کنید و روغن سطح را جذب کنید.

روی لکه نشاسته ذرت یا پودر تالک بپاشید تا روغن جذب شود. بعد از یک ساعت یا بیشتر، وقتی پودر چرب به نظر می رسد، آن را با برس نرم پاک کنید. اگر لکه باقی ماند این کار را تکرار کنید.

برای نواحی زیر بغل و فضای داخلی کفش، روغن کاج یا ضدعفونی کننده فنلی مانند لیزول را به محلول اضافه کنید تا به حذف باکتری های مولد بو کمک کند.

شستشوی خز و پشم گوسفندی

اگر تصمیم گرفته اید شستن لباس با دست را امتحان کنید، این مراحل را دنبال کنید.

 

لکه های قابل مشاهده را پاک کنید.

محلول آب ولرم و شستشوی پشمی را در یک سینک بزرگ یا وان حمام مخلوط کنید. دستورالعمل های برچسب محصول را در مورد میزان مصرف در هر گالن آب دنبال کنید.

کت را در آب فرو ببرید و به آرامی الیاف را در محلول به مدت حدود 10 دقیقه فشار دهید.

آب صابون را تخلیه کنید و وان را دوباره با آب خنک پر کنید. کت را فشار دهید تا زمانی که کف دیگری ظاهر نشود. ممکن است لازم باشد چند بار وان را خالی کرده و دوباره پر کنید.

کت را از وان بیرون بیاورید و به آرامی فشار دهید تا آب خارج شود. بدون پیچاندن!

کت را بین دو حوله پارچه ای نخی سنگین قرار دهید تا به جذب آب اضافی کمک کند.

کت را روی توری خشک کن قرار دهید و به شکل اولیه صاف کنید. پر کردن چکمه‌ها، دمپایی‌ها و کیف پول‌ها با حوله‌های نخی تمیز برای کمک به حفظ شکل آنها مفید است. حوله ها را بعد از خیس شدن عوض کنید.

قبل از پوشیدن، اجازه دهید قطعه کاملاً در هوا خشک شود. ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد.

برای از بین بردن چین و چروک از یک بخارشوی لباس استفاده کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: