چگونه به کودکان کمک کنیم تا با جابجایی کنار بیایند

وقتی به بجه ها گفته می شه که در حال جابجایی هستند، کوچک ترها اغلب احساس ترس، عدم اطمینان و احساس فروپاشی دنیای خودشون را می کنند. چون خونه همه ی دنیای اونهاست.

برای کودکان بزرگتر ترس از ترک دوستان، معلمان و مدرسه ای که میشناسن میتونه به همان اندازه سخت باشه. توصیه های زیر در چنین شرایطی میتونه خیلی کمک کنه:

  • زود به آنها بگویید

به محض تصمیم گیری، به خانواده خود بگویید و آنها را درگیر کنید. این یکی از سوالات پرسیده شده توسط کودکان هنگام اعلام خبرهای متحرک است: چه زمانی این تصمیم را گرفتید؟ به آنها بگویید که اولین کسانی هستند که از تصمیم شما باخبر می شوند تا اطمینان از اهمیت آنها را فراهم کنید.

  • یک جلسه خانوادگی برگزار کنید

از همه بخواهید بعد از شام پشت میز آشپزخانه بمانند. مطمئن شوید که همه اعضا حضور دارند. شما نباید خبر را در رستوران یا سایر تالارهای عمومی اعلام کنید زیرا کودکان باید بتوانند احساسات خود را آزادانه ابراز کنند. سعی کنید این کار را در یک محیط گرم و صمیمی انجام دهید، جایی که همه احساس راحتی می کنند.

  • به کودک فضا دهید

اجازه دهید فرزندانتان ناراحت شوند. بگذارید آنها یک میلیون سوال بپرسند. بگذارید به سمت اتاقشان هجوم ببرند. بالاتر از همه، اجازه دهید آنها صحبت کنند. کودکان باید بدانند که شنیده شده اند.

  • به روشنی بگویید که تصمیم نهایی است

همیشه مهمترین چیز این است که به فرزندان خود نشان دهید از تصمیم گیری مطمئن هستید و همیشه ثابت قدم بمانید. تزلزل در تصمیم حرکتی یا ابراز تردید باعث نگرانی فرزندان شما می شود. شبها در رختخواب نجوا نکنید تا گوشهای کوچک بشنوند.

  • به کودکان خود تمام اطلاعات مورد نیاز خود را بدهید

در طول بحث و گفتگو با فرزندان خود، اطمینان حاصل کنید که آنها از جزئیات کلی حرکت خود، از جمله کجا، چه زمانی، چرا و چگونه، مطلع هستند. البته قبل از اینکه اطلاعات زیادی به آنها بدهید، به آنها فرصت دهید تا اخبار را هضم کنند.

  • به آنها اطمینان دهید که یک تیم هستید

به فرزندان خود بگویید که همه شما در این کار با هم هستید، اگر نگران یا عصبانی یا ناامید هستند، از این طریق به آنها کمک خواهید کرد.

  • مثبت فکر کن

نکات خوبی که از این جابجایی حاصل می شود را به فرزندان خود بگویید و اینکه چرا برای کل خانواده بهتر خواهد بود. مثبت باشید، بلکه واقع بین باشید. قول هایی را که نمی توانید به آن عمل کنید قول ندهید و برای ایجاد هیجان مبالغه نکنید. صادق باش

  • اجتماعات منظم را تنظیم کنید

پس از جلسه اولیه تنظیم جلسه مستمر، قرار ملاقات با فرزندان شما یک برنامه روزمره است، زیرا می دانند که آنها فرصت دیگری برای گفتگو و سوال دارند. این گفتگوی منظم همچنین باعث ایجاد ارتباط آزاد می شود و به کودکان اجازه می دهد تا بدانند که بخشی از این رویداد مهم هستند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: