چگونه بوهای نامطبوع زیرزمین رفع می شوند؟

اگه مدت زیادیه که زیرزمین شما بو میده و بهش عادت کردین، طبیعیه که فکر کنید همه ی زیرزمین ها همین بو رو میدن.

درجه حرارت پایین، نور کم و هوای تازه کم، از عواملی هستند که بوی نم و گرفتگی رو ایجاد می کنند.

راهکارهای ساده

چه چیزی باعث بوگرفتگی زیرزمین می شود؟

شناسایی و درک علل بوی زیرزمین بسیار مهم است زیرا این علل به طور مستقیم با راه حل های شما ارتباط دارد:

کپک و سفیدک

کپک و قارچ ها عامل اصلی بوی زیرزمینی هستند. هر دو با آب، اکسیژن و خاک رشد می کنند. استفاده از گردگیر میکروفایبر مهسان، مقدار زیادی از گرد و خاک محیط را جذب می کند و از تغذیه قارچ ها جلوگیری می کند.

  • خوب است بدانید

سردرد، سوزش بینی، سرگیجه، خستگی و حالت تهوع گاهی اوقات در نتیجه کپک زیرزمینی ایجاد می شود، تحقیقات در این مورد هنوز ادامه دارد.

سایر ایجاد کنندگان بوی زیرزمین

  1. مواد مرطوب: دیوار، فایبرگلاس و مخصوصاً چوب در هر شکل می تواند در صورت خیس بودن و عدم خشک شدن مناسب، به بوی زیرزمین بیفزاید.
  2. فاضلاب: خطوط فاضلاب معمولاً قبل از خروخ از واحد، از زیرزمین عبور می کنند. مشکلات فاضلاب می تواند از لوله های نامناسب نصب شده که بو پخش می کنند تا نشت فاضلاب مایع از لوله ها متغیر باشد.
  3. ضایعات حیوانی: فضله جوندگان شبیه دانه های برنج است که تیره شده باشد و می تواند در بوی ترش موجود در زیرزمین نقش داشته باشد. علاوه بر بو، مدفوع جوندگان می تواند بیماری هایی مانند هانتاویروس و سالمونلا را منتقل کند.
  4. باکتری های آهنی: شبیه گل لجنی است. در واقع، این ماده مرطوب قهوه ای قرمز رنگ پر جنب و جوش یک باکتری است که از آهن تغذیه می کند و بوی تخم مرغ گندیده را به زیرزمین اضافه می کند.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: