چگونه لاک ناخن را از لباس های قابل شستشو پاک کنیم

حتما براتون پیش اومده که به طور ناخواسنه لباستون با لکه ی لاک کثیف شده باشه! برای تمام پارچه های قابل شستشو به جز استات، تری استات یا موداکریل، به استون و چندتا دستمال سفید و تمیز نیاز داریم.

  1. پارچه را تست کنید

درز پنهانی را روی  لباس پیدا کنید، سپس از پاک کننده لاک ناخن بر پایه استون استفاده کنید تا مطمئن شوید رنگ پارچه را تغییر نمی دهد.

  1. لاک ناخن اضافی را بردارید

لکه را مالش ندهید یا سعی در پاک کردن آن نکنید زیرا این امر می تواند لاک را به عمق پارچه فشار دهد و یا حتی بزرگتر کند. اگر لکه بزرگی وجود دارد، از لبه کارت اعتباری قدیمی یا چاقوی کره خوری استفاده کنید تا در سریعترین زمان ممکن آن را بلند کنید.

  1. تکه کردن لاک با استون

مقداری دستمال کاغذی سفید زیر لکه قرار دهید تا استون جذب شود. یک پارچه سفید یا پنبه را به استون آغشته کنید. از بیرون لکه، لاک را به سمت مرکز پاک کنید تا از گسترش آن جلوگیری شود. اگر نیاز شد دستمال ها را تعویض کنید. به کار خود ادامه دهید تا تمام آثار لاک از بین برود.

هشدار

استون می تواند برخی از مبلمان و مواد سنگی را خراب کند، پس مراقب مبلمان یا زمینی که روی آن نشستید باشید.

  1. با مالیدن الکل یا محلول تمیز کننده خشک آثار را از بین ببرید.

در صورت باقی ماندن رنگ، از الکل یا یک حلال تمیز کننده خشک استفاده کنید. الکل یا حلال را با یک پنبه روی بقایای لکه بزنید و رنگ آن را پاک کنید. اگر لباس سفید است، از چند قطره پراکسید هیدروژن استفاده کنید تا رنگ آن به آرامی سفید شود.

  • نکته

نکته ی اصلی موفقیت در این ترفند، صبر و حوصله است.

  1. لباس را بشویید

پس از از بین بردن لکه، طبق معمول پارچه را بشویید تا محلول تمیز کننده پاک شود.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: