چگونه لطافت حوله ها را حفظ کنیم؟

 

همه ما دوست داریم یه حوله نرم با جذب آب بالا داشته باشیم تا بعد از دوش گرفتن یا حمام، دور خودمون بپیچیم. متأسفانه، حتی با خرید نرم‌ترین و شیک‌ترین حوله‌ها هم ممکنه بعد از چند ماه احساس کنیم لطافت حوله کم شده. چرا؟ همه اینها به نحوه شستن و خشک شدن مربوط میشه. پست امروز بهتون میگه چطور این شرایط رو فراهم کنید.

 

دستورالعمل

  • ماشین لباسشویی را با حوله پر کنید

حوله ها و دستمال های همرنگ را جمع آوری کنید و در ماشین لباسشویی قرار دهید.

 

  • دما و چرخه آب را انتخاب کنید

برای از بین بردن خاک بدن، مواد شوینده و نرم کننده پارچه که باعث ایجاد مشکل شده است، گزینه آب گرم یا ولرم را انتخاب کنید. چرخه شستشوی معمولی را تنظیم کنید.

 

  • سرکه سفید مقطر را اضافه کنید و طبق معمول بشویید

از افزودن مواد شوینده یا نرم کننده پارچه خودداری کنید. در عوض، دو فنجان سرکه سفید مقطر را به شستشو اضافه کنید.

 

نکته

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دارای آب سخت است و از سیستم نرم‌کننده آب استفاده نمی‌کنید،. به جای سرکه، یک فنجان آمونیاک خانگی را به شستشوی آب گرم اضافه کنید و چیز دیگری اضافه نکنید. ترکیب سایر محصولات با آمونیاک می تواند باعث ایجاد بخارات سمی شود.

 

خشک کن را به درستی بارگیری کنید و چرخه صحیح را انتخاب کنید

همانطور که حوله ها را از ماشین لباسشویی خارج می کنید، قبل از اینکه الیاف را در خشک کن بیندازید، آن ها را تکان دهید تا پف کنند. برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد الیاف، یک تنظیم فشار متوسط ​​یا دائمی را انتخاب کنید.

 

نکته

اگر حوله های تازه شسته شده با سرکه را به بند رخت یا قفسه خشک کن در فضای باز آویزان کنید، ممکن است پس از خشک شدن کمی سفت شوند. حوله خشک را سریع ورز دهید تا قبل از تا کردن الیاف آن شل شود.

 

در صورت نیاز تکرار کنید

اگر حوله ها به حالت نرم برنگشته اند، مراحل را تکرار کنید.

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: