چگونه لکه آلبالو را از روی فرش پاک کنیم

 

 

از همین محصولات و تکنیک ها می توان برای درمان لکه های گیلاس روی فرش و اثاثه یا لوازم داخلی استفاده کرد. هنگام تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی مراقب باشید که قسمت های لکه دار را بیش از حد خیس نکنید. رطوبت بیش از حد در کوسن ها می تواند باعث مشکلات کپک زدگی شود.

 

 

از یک قاشق یا یک چاقوی کره خوری برای بلند کردن تکه های جامد گیلاس از روی فرش یا پارچه مبلی استفاده کنید. از مالش، که لکه را پخش می کند و آن را به عمق الیاف فشار می دهد، خودداری کنید. در مرحله بعد، از یک حوله کاغذی سفید یا پارچه سفید تمیز استفاده کنید تا تا حد امکان رطوبت را از بین ببرید. از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز کار کنید تا از پخش شدن لکه جلوگیری کنید.

 

لکه را با محلول تمیز کننده پاک کنید

محلول یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با دو فنجان آب ولرم مخلوط کنید. یک پارچه سفید، اسفنج یا حوله کاغذی را به محلول آغشته کنید و لکه گیلاس را پاک کنید. حرکت را به قسمت تمیزی از پارچه ادامه دهید زیرا لکه از فرش به بیرون منتقل می شود. این کار را تا زمانی تکرار کنید که دیگر لکه ای به پارچه منتقل نشود.

 

منطقه را بشویید

وقتی دیگر لکه ای منتقل نشد، یک پارچه سفید تمیز را در آب معمولی آغشته کنید و با پاک کردن مجدد لکه “آبشویی” کنید. شستشوی مواد شوینده از روی فرش بسیار مهم است زیرا باقی مانده صابون خاک را جذب می کند. مراقب باشید برای جلوگیری از مشکلات رطوبتی، کوسن ها را خیلی خیس نکنید.

 

فرش را جارو کن

اجازه دهید محل در هوا خشک شود، ترجیحاً دور از نور مستقیم خورشید. فرش را جاروبرقی بکشید تا الیاف آن بلند و جدا شود.

 

برای لکه های سخت فرش و اثاثه یا لوازم داخلی با رنگ قرمز اضافه شده، یک محلول سفید کننده مبتنی بر اکسیژن را در آب خنک و طبق دستورالعمل بسته مخلوط کنید. یک اسفنج تمیز را به محلول آغشته کنید یا از قطره چشم برای استفاده روی لکه استفاده کنید. محلول را روی فرش یا پارچه بمالید و از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز حرکت کنید. ناحیه را بیش از حد خیس نکنید. اجازه دهید محلول حداقل 30 دقیقه روی لکه بماند قبل از اینکه آن را با یک پارچه تمیز مرطوب شده با آب پاک کنید.

 

در صورت سفید بودن فرش می توانید از پراکسید هیدروژن برای پاک کردن لکه استفاده کنید. چند قطره پراکسید هیدروژن 3 درصد را روی ناحیه لکه دار بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس با یک پارچه تمیز پاک کنید. نیازی به آبکشی نیست زیرا قرار گرفتن در معرض نور پراکسید هیدروژن را به آب ساده تبدیل می کند. در صورت لزوم تکرار کنید. اجازه دهید فرش کاملا خشک شود و با جاروبرقی جاروبرقی بکشید تا پره های فرش بازگردد.

 

شما نیز ممکن است دوست داشته باشید: